Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer Salling Clicker till iPhone?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Salling Clicker rockar fett, och är ett av de mer oundgängliga programmen jag har.

Är det någon som vet vad Jonas kom fram till? Han har sagt att han skall utvärdera huruvida han vill skapa en clicker för iPhone 3G.

/Magnus

fast det är väl över bluetooth? Har iaf för mig det förut när jag körde det, och iPhone har väl bluetooth stöd för sina hörlurar men inte mer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 12:18

Jag använde bara Salling Clicker till att styra iTunes med. Det kan man ju göra nu med iPhonen och inte bara det, man kan styra sin Apple-TV också. App store är ju uppe nu så det är bara gå in och titta på Apples Remote app. Jag kan inte vänta till i natt!

Salling Clicker bygger på en blåtandstjänst som inte finns i iPhone så då måste ju Jonas bygga om hela programmet för att det ska funka.

Fjärrkontrollen bjuder ju Apple på, men den stora charmen med Salling Clicker är dels stödet för Applescript som ju gör att du enkelt kan ta fram helt personliga lösningar där bara fantasin sätter gränser för vad som är möjligt och dels proximity-tjänsten som gör att du kan få din Mac att utföra olika saker när du kliver in i rummet eller går därifrån.

Salling Clicker var ju väldigt uppskattat även internt på Apple när programmet dök upp så de har säkert tankar om samma funktionalitet. I den bästa av världar skulle de förstås ha köpt Jonas program eller något åt det hållet, men det tror jag knappast att de gör.

Ursprungligen av thevil:

Salling Clicker bygger på en blåtandstjänst som inte finns i iPhone så då måste ju Jonas bygga om hela programmet för att det ska funka.

Fjärrkontrollen bjuder ju Apple på, men den stora charmen med Salling Clicker är dels stödet för Applescript som ju gör att du enkelt kan ta fram helt personliga lösningar där bara fantasin sätter gränser för vad som är möjligt och dels proximity-tjänsten som gör att du kan få din Mac att utföra olika saker när du kliver in i rummet eller går därifrån.

Salling Clicker var ju väldigt uppskattat även internt på Apple när programmet dök upp så de har säkert tankar om samma funktionalitet. I den bästa av världar skulle de förstås ha köpt Jonas program eller något åt det hållet, men det tror jag knappast att de gör.

Surt om BT-implementationen sätter käppar i hjulen...

Kommer jag att kunna fjärrstyra Keynote också, det jag hittat talar om iTunes?

Apple köper inte, de kopierar funktionalitet och förstör marknaden för sådana som Jonas Sallinger!

/Magnus

Salling Clicker fungerar ju väldigt bra med WiFi!

Så, varför inte vänta och se!?

Jonas är en smart kille, så det löser han nog!

1
Bevaka tråden