Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung ML-1630 och Airport Express?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte just en ML-1630 eftersom den såg snygg ut.

Kommer hem. Kopplar in. Hittar skrivaren via: Leopard->Airport Express->ML-1630. Lägger till skivaren - allt verkar lovande.

Printar... Inget fungerar. Utskriften går inte igenom.

Nå´n som har några idéer. Jag har kört fast. Det är en snygg lite skrivare som vore grym att få igång.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-09 21:51

Hej! Detta problem överensstämmer exakt med mitt! Datorn hittar skrivaren över Airport Express, men av någon anledning avbryts utskriften och inget kommer ut. "Utskrift avbruten" är enda ledtråden jag får från datorn.. Suuck..
Har du (eller någon annan) hittat en lösning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 08:35

Funkar den om du kopplar den direkt till datorn?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-10 11:02

Idag har jag testat att koppla skrivaren direkt till datorn, och det fungerade bra. (Skönt!)

Dock vore det ju mycket smidigt att kunna skriva ut via airport.. Jag trodde inte att det skulle vara något problem eftersom datorn hittar skrivaren även över nätverket, men tydligen är det något som går snett då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 11:04

Ok, men då vet vi i alla fall att det funkar dator till skrivare.

Ml-1640

Hej,

Jag köpte precis en Samsung ML-1640 och har inte öppnat den än så att
jag kan lämna tillbaks den om den inte ska funka med airport express.
Undrar nu om ni fått det att fungera eller om jag ska köpa en annan skrivare?

Tacksam för råd och rön!
Björn

Samsung ML1640 ansluten till Airport express

Har en skrivare, Samsung ML1640, ansluten till Airport Express i en garderob. I lägenheten finns även en Time Capsule i vardagsrummet. När jag försöker skriva ut från MacBook Pro(sovrummet) eller en MacMini(i vardagsrummet) så händer ingenting.

Jag måste stänga av den Mac som jag skrivit ut ifrån och starta om den; då först kommer utskriften! Har någon tips om vad detta kan bero på och i så fall hur tillrättalägger jag det?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-11-10 13:35

Hur har du ställt in IP-adressen på skrivaren?

1
Bevaka tråden