Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tidningarna testar iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 124 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-10 00:51
Senast redigerat 2008-07-10 12:52
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-10 00:55

finns även en test på film nu oxå,, så ni får se iphone 3g live!!!

DN WEBBTV

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-10 00:59

Detta var oerhört oväntat. Jag kommer inte ihåg sista gången DN fick testa en förhandsvariant av någonting.

Intressant med en annan perperktiv förstås, men som vanligt nämns inte allt i artilkeln och det som faktiskt nämns står ju på Apples hemsida redan.

Videon var bara larvig. De visade i stort sett ingenting, vad är då poängen med att filma det hela? Jag är något besviken.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-10 01:02

ja, snacka om att dn var först ut!! har du sett filmen oxå? två damer som inte har fattat ett dug vad iphone är för ngt!! men som du säger boris91, kul att se från ett annat perpektiv oxå!! noterade du den nya ikonen för kontakter?? samma som ipod touch har??

Ah trevligt med lite videoreportage. Gimme more!

Senast redigerat 2008-07-10 01:19

Göteborgs-Posten

Känner inte för att starta en ny tråd så jag lägger in det här. GP har testat den i tio dagar.

Vi har testat iphone 3G - Teknik & trender - Göteborgs-Posten

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-10 01:18
Ursprungligen av FilipForsberg:

Känner inte för att starta en ny tråd så jag lägger in det här. GP har testat den i tio dagar.

Vi har testat iphone 3G - Teknik & trender - Göteborgs-Posten

Denna test tyckte jag var mycket intressantare och artikeln är bättre skriven. Något som också är kul är att det verkar som att Telia/Apple sprider runt testenheter, vilket självklart är positivt oberoende om vad som nu skrivs om telefonen.

Jag ber även trådskaparen att reflektera existensen av GPs test i trådrubriken. [redan gjort tydligen, tack moderator]

Ursprungligen av boris91:

Jag ber även trådskaparen att reflektera existensen av GPs test i trådrubriken.

Läs lite längre upp så ser du att det redan är gjort

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-10 01:21
Ursprungligen av Johan S:

Läs lite längre upp så ser du att det redan är gjort

Vi postade samtidigt! Unfair!

Digga tråden hör ni, detta är viktigt!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-10 01:03

Jo, den har funnits i firmware 2.0 ett tag nu.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-10 01:11

Allvarligt, gillade någon videon? Ingen av damerna verkade inte veta vad de pratade om, och att "journalisten" lite lättvindigt petat runt på skärmen var ju bara irriterande.

Vad försöker ni visa? Vad är det ni berättar om egentligen? Någon behöver bli lite mera målinriktad. Det här duger ju inte, en femtonåring skulle ha gjort ett bättre "reportage".

Tenikjournalist hette hon också... ser rött just nu.

"Bara" 3.6Mbit/s tydligen.
Enligt DNs grafiska jämföring mellan iPhone och konkurrenterna.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-10 01:16
Ursprungligen av Salmonella:

"Bara" 3.6Mbit/s tydligen.
Enligt DNs grafiska jämföring mellan iPhone och konkurrenterna.

hur kan den då vara snabbare än nokia n95?? trodde den hade 7,2??

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-10 01:15

haha härligt boris91, klockrent!! ja hon visste knappt vad hon pratade om,, sen började hon snacka om tuffa konkurrenter!! kan inte nämna ngn som ens kommeri närheten av iphone 3g!! det skulle väl vara nästa iphone då som kanske kommer om ett år eller så..

Jo det var inte det roligaste.
"Det som lockar mycket är färglada ikoner"
-Öh jaha? Tillbaka till tekniken nu, kvinna...

Men det är iaf ett videoklipp på iPhonen

Edit: Tänkte på, den med Jimmy från MacWorld var väl ändå sämst. Då menar jag inte Jimmy, utan hon som ställer frågorna. Ja, mm, vad tror du osv...

Ändrade rubrik så kan vi fylla på med länkar till andra tidningar som provat. Vi har ju redan DN och GP.

Kan det vara så att webbläsarna i de andra telefonerna är så sjukligt slöa?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-10 01:19
Ursprungligen av Johan S:

Kan det vara så att webbläsarna i de andra telefonerna är så sjukligt slöa?

Precis. iPhones processor är snabbare, och den har även mera minne. (Minst dubbelt så mycket om jag inte minns fel nu.)

Test från M3:
Iphone 3G - första testet - M3

Undrar varför bakdelen ser så konstig ut på en av bilderna. Som glossy där uppe och där nere nån tunn gummi.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-10 01:32
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Test från M3:
Iphone 3G - första testet - M3

Undrar varför bakdelen ser så konstig ut på en av bilderna. Som glossy där uppe och där nere nån tunn gummi.

Helt klart det bästa svenska testet så länge. Grundligt och bra, även om vikten på tredjepartsprogram inte var så bra här heller. Annat kan man dock inte förvänta sig då Apple valt att distribuera testexemplar innan App Store faktiskt fungerar.

M3 och MacWorld, de enda tidningarna hos IDG som är värda att prenumerera på?

Ursprungligen av boris91:

Helt klart det bästa svenska testet så länge. Grundligt och bra, även om vikten på tredjepartsprogram inte var så bra här heller. Annat kan man dock inte förvänta sig då Apple valt att distribuera testexemplar innan App Store faktiskt fungerar.

M3 och MacWorld, de enda tidningarna hos IDG som är värda att prenumerera på?

Yes Sir! M3 dinkar ner i min brevlåda en gång i månaden iallafall...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-10 01:36

PC För Alla släpper nu sitt test. Kanske just för att förvåna oss på 99 är testet någonlunda bra.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-07-10 12:40
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Helt ok recension förutom att man verkar ha förträngt Telias priser med de "vanliga" abonnemangen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-10 01:26

Nu dyker alla testen upp på en och samma gång. Vad kan det bero på, sådär mitt i natten?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-10 01:32
Ursprungligen av boris91:

Nu dyker alla testen upp på en och samma gång. Vad kan det bero på, sådär mitt i natten?

Ett avtal med Apple högst troligen.."ni får testa vår iPhone om ni skriver under att inte publicera fören X datum/tid."

Ursprungligen av boris91:

Nu dyker alla testen upp på en och samma gång. Vad kan det bero på, sådär mitt i natten?

Verkar som de inte fick släppa testerna förens idag

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-10 01:58

Eller hur. Då borde det inte heller stå att hon är en sådan.

Saxat från M3s test:
"Men eftersom telefonen rättar orden om du missar någon enstaka bokstav blir du snart ruggigt snabb på att skriva, redan efter ett par dagar upplevde vi Iphone-knappandet som snabbare än med en smartphone med minitangentbord."

Det verkar ju nästan låta lite för bra. Det borde betyda att den svenska ordlistan är suverän ju.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-10 02:20

Ja, språkstödet verkar smått fantastiskt. Bara det faktum att jag kan byta språk helt spontant och skriva tre olika SMS på tre olika språk inom loppet av några minuter är nog något helt nytt.

Att världens allra största språk, inkluderat japanska och kinesiska, till exempel, stöds på ett så bra sätt är ocskå positivt. iPhone har verkligen potential att bli populär över hela världen.

Ursprungligen av boris91:

Ja, språkstödet verkar smått fantastiskt. Bara det faktum att jag kan byta språk helt spontant och skriva tre olika SMS på tre olika språk inom loppet av några minuter är nog något helt nytt.

Well, det kan du iofs göra utan några som helst problem på sonyericssons mobiler. Och då har du språkstöd för hyffsat antal vanliga språk via T9.

Bevaka tråden