Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränd docka...

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte om det är fler som uppmärksammat att docken på iMacen bränner fast innom 1 år - trist, ångrar verkligen att jag inte hade ställt in den till att automatiskt glida undan från skrivbordet. Gäller kanske alla skärmar... ville bara småvarna för detta. Finns väl inget att göra åt detta så här dags ??

  • Medlem
  • 2006-09-01 15:48

fan vad sjukt.. jag trodde inte lcd brände fast..

Har för mig att jag läst att det försvinner på LCD-skärmar om man har dem avstängda (ett bra tag).

Apple har tips om hur man får bort det: Avoiding image persistence on Apple LCD displays

Hur har det gått Olle, har du fått bort det?

Jo det hjälper så sakterliga att t.ex låta skärmsläckaren *sudda* ytan där den fula randen uppstod.. valde att låta skärmsläckaren ta mina bilder i iPhoto som den zoomar sig igenom, blir väl störst påverkan på platsen för respektive pixelyta.

Glömde nästan säga tack - TACK!

Olle

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-06-30 09:04

För att vecka uppe gammal tråd.

Olle, hur gick det, upplever du det ofta numera? Eller försvann det helt?
Jag har upptäckt att min iMac har dockan och terminalfönstret "fastbränt", men det går bort efter några timmar av en vit bild framför.

Tyvärr kommer de tillbaka när jag kör upp rutor igen.

Inte en aning, minns inte ens att jag startade denna tråd för 2 år sedan... jag har förvisso kvar iMacen, men min sambo är den som använder den, jag kör en PowerMac G5... tror inte att problemet finns kvar på den.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-06-30 16:25
Ursprungligen av Olle@mac:

Inte en aning, minns inte ens att jag startade denna tråd för 2 år sedan... jag har förvisso kvar iMacen, men min sambo är den som använder den, jag kör en PowerMac G5... tror inte att problemet finns kvar på den.

Det är ett problem att svara på gamla trådar, trådskaparen minns aldrig problemet

Låter bra om det slutade bete sig underligt. Efter runt 18 timmars sömn är mitt problem fortfarande kvar dock...

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2008-07-09 19:24

Jag lyckades bränna fast bilden litet på min mbp då jag hade stängt av skärmsläckaren vid något tillfälle. Att stänga av datorn visade inbränningen, men skärmsläckaren fixade biffen. Nu är datorn perfekt igen.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-09 19:26

En vit skärmsläckare igång såfort datorn idlat i några minuter löste problemet efter några dagar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 19:31
  • Medlem
  • Sumpan
  • 2008-07-09 19:41

Jag tror faktiskt det var Spectrum-släckaren som räddade min mbp-skärm...:tveksam:

1
Bevaka tråden