Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Osynliga filer på Windows Server

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-11-23 11:47

Sedan övergången till Leopard har vi fått ett mega-problem! Vi jobbar mot en Windows 2003 server vilket har fungerat utmärkt för oss tills vi uppdaterade till Leopard på våra burkar, nu kan vi ej se innehållet i vissa mappar, de visas som tomma i Finder men om jag loggar in med samma lösen och användare på PC innehåller de filer och mappar.

Det är inga långa mappnamn och de innehåller inga specialtecken. VI ansluter till servern via smb men får samma problem via cifs och afp.

Vad är det som har hänt? Har en maskin med tiger kvar som allt fungerar klockrent på!

Hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig med detta problem!
(då vill jag inte ha svaret: Släng Windows servern och kör mac-server )

Tacksam för all hjälp jag kan få!!!!!!

  • Medlem
  • 2008-06-27 08:49

Har exakt samma problem, men dessvärre ingen bra lösning. Om man matar ut volymen och loggar på igen några gånger kan det hända att det fungerar igen. Men innehållet i mapparna kan när som helst försvinna.

Otroligt irriterande!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-27 10:41

Iriiterande även om jag inte har några svar, förutom de som undanbedes

/Tangen

  • Medlem
  • 2008-07-09 10:02

Ingen bättring vad gäller ovan beskrivna problem i 10.5.4...

Någon som har kommit närmare en lösning?

Detta är ett gammal problem. Vi drabbades när vi gick över från Windows 2000 Server till Windows 2003 Server.

Nu fick vi ett driftstopp på 2003-servern och återupplever gamla hemska saker och nu är driften outsourcad och kör med "Starta om din Mac".

Läs mer om problemet och lösningar på länken:
Macs and Windows Server 2003

/c

1
Bevaka tråden