Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musen laggar konsekvent i spel...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har San Andreas och Farcry på min Macbook Pro och allt fungerar bra i menysystemen, men när man ska styra gubben så beter sig musen väldigt konstigt. Det är när man tittar runt sig med hjälp av musen som den laggar fast och fastnar i samma position. Prestanda & grafik är det inget fel på, allt rullar på som det ska och själva spelet laggar inte ett dugg, bara musen!

Har kört samma spel på en enklare PC där allt fungerar klockrent.

Hur löser man detta?

Testat med en annan mus?

Är det en BT mus? De kan ibland börja "hacka" . spec om du har en eller ett par mobiler med BT igång i närheten.

Låt mig gissa, du kör den icke officiella Cider-porten av GTA San Andreas? I sådant fall vet jag inte om det är ok att diskutera det här.

Det är en trådbunden laser, musen beter sig korrekt med samma spel på andra datorer. Är således säker på att musen inte är felet!
Ang. diskussionens lämplighet tycker jag att man ska hålla sig till problemet, och det är att det inte går att styra gubbens blick på macen, men det går på PC!

Musproblemet beror på att det är en cider-portning av GTA San Andreas och Far Cry som en hobbynisse har gjort. Om du kollar bland kommentarerna där jag gissar att du laddade ner spelen så finns det en del lösningar i form av inställningar i prefs-filer. Jag anmäler detta inlägg så får moderatorerna ta ställning till om denna diskussion är okej eller inte. Fair enough?

Jaha, på så vis! Om detta ÄR problemet så håller jag med dig.
Tack:)

Har löst det, det är bara att ta väck tråden då den inte kan vara till hjälp för någon!

1
Bevaka tråden