Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på matställen i GBG trakten

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag och frun vil libland sticka iväg på söndagen och käka lite mat i GBGtrakten.

Någon som har bra tips på OK ställen, vi äter det mesta.

Här är några exempel på ställen vi käkat på:

Hamburgare: Oscars i Kungälv , Oves i Partille

Kinamat; Kinakrogen vid Wieselgrensplatsen

Indonesiskt ; Restaurang Bali vid Vasaplatsen

Indiskt; Backaplan GBG

Iranskt; Vid Gamlestadstorget, mkt trevligt o gott.

Grekiskt; Knossos eller Mykonos på Linnégatan.

Tips på god mat, gärna utanför stan tas emot tacksamt!

Åk till Linnéstaden och gå runt och kolla var det ser trevligt ut. Som du säkert vet dräller det av restauranger i Linne så man kan faktiskt gå runt och välja och vraka.

Cyranos pizzor är mycket goda - Cyrano Restaurang Prinsgatan 7.

Sjömagasinet är ju en pärla. Dagens lunch (gäller tyvärr bara mån-fre kl 11:30-14) är prisvärt och du kan sitta på verandan med utsikt över älven. Igår kunde ni tex fått kolja för 150 kr eller ryggbiff för 195 kr. Sjömagasinet - Lunch, Göteborg, restaurang Idag har dom öppet till kl 20. Kanske pocherad ishavstorsk för 325 kr ? Sedan promenad längs kajen och titta på gamla båtar i solnedgången. Har gjort det själv, ett säkert romantiskt val.

Ursprungligen av KaRo:

Sjömagasinet är ju en pärla. Dagens lunch (gäller tyvärr bara mån-fre kl 11:30-14) är prisvärt och du kan sitta på verandan med utsikt över älven. Igår kunde ni tex fått kolja för 150 kr eller ryggbiff för 195 kr. Sjömagasinet - Lunch, Göteborg, restaurang Idag har dom öppet till kl 20. Kanske pocherad ishavstorsk för 325 kr ? Sedan promenad längs kajen och titta på gamla båtar i solnedgången. Har gjort det själv, ett säkert romantiskt val.

Nej tack till Mannerström. Vi kan väl säga som så att vi har fundamentalt olika sätt att tänka och hantera fisk.

LInnéstaden skall vi upptäcka lite bättre, lovar.

Ja, Linnéstaden är värd att utforskas. Har faktiskt hört folk säga att Linnégatan är det nya Avenyn i Göteborg. Lugnare, mysigare och bättre restauranger. På tvärgatorna finns också flera bra ställen. Har du prövat puben bredvid The English Shop (glömt namnet) ? Mysig stämning och god mat faktiskt för att vara en pub.:p

När jag är i Göteborg försöker jag käka på Andrum som är en vegetarisk restaurang, ligger nära Nordstan och Gustav Adolfs Torg.

Göteborg - Detaljsida
hitta.se - hitta företag, personer, mobilnummer och kartor

Göteborg.com säger att kockar från Göteborg vunnit Årets kock 7 av de senaste 10 åren, kollade upp det. Sist var det 2003 och då var det Magnus Lindström som driver denna restaurang som vann:

Swedish Taste - innovativa upplevelser inom mat och dryck.

Senast redigerat 2008-07-06 16:28

Beefeaters Inn tror jag nog det är....
vart inne och vänt nån gång tror jag....

Hur tänker du på fisk då Goflorp ?

Idag såg jag dessa fiskar men jag använde dom inte till middag.;)

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-07-07 01:49

Jag skulle också vilja veta hur du "tänker fisk". Jag tycker att de har bra fiskrätter på magasinet, speciellt deras Bouillabaisse.

Jag har sett Lallerstedt i TV ett par ggr och tycker mest han verkar vara en äcklig nysig gubbe som kladdar med mat. Det smakar säkert bra men jag har ingen matlust om man säger så.

Dessutom tycker jag att man skall göra så lite som möjligt med fisk.

Käkat torsk i ugnen idag, torsfiléer i en panna, kryddor, gräslök, pujolök, salt & peppar. Färskpotatis till. Sås, lite smaksatt gräddfil.

Håller med dig i princip Goflorp. Visst är det gott med mat som inte är sönderfixad. Just fisk passar bra att äta som den är. Ja, inte rå alltså men tillagad med lätt hand.

Testa VILLA SJÖTORP–restaurang, pensionat, konferens

Sjukt bra mat... Trevlig personal..

1
Bevaka tråden