Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta ALLT till ett annat konto?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!
Har precis köpt en ny mac och flyttade över det mesta från min förra mac mha
flyttassistenetn (efter lite strul). Nu har jag hur som helst två konton och dum
som jag är har jag suttit och gjort alla inställningar jag vill ha osv i det kontot
jag tänkte ta bort. Kan jag på något sätt flytta över alla program, bilder, all musik och alla inställningar jag har gjort, till det andra kontot? Eller kan jag på något sätt byta
namn på kontot (inkl. hemmappen fast jag vet att man inte borde det) utan att
fucka upp allt?
Tacksam för hjälp så snart som möjligt!

inte vad jag lärt mig under min mac tid( hehe 1år) men du kan iaf inte byta namn på din hem mapp.. Det står när du väl väljer användarnamn under OSX installationen...

Lycka till, inte för att jag var till mycket hjälp för övrigt:P

Jorå, går att byta namn på hemmamappen. Om man gör fel kan det dock bli lite tokigt. Sök här på forumet på "byta kortnamn" så kommer du hitta hur man går tillväga.

Att det inte skull gå att byta namn på hemkatalogen är en gammal myt. Den kom till därför att många trodde att det räckte med att helt enkelt markera hemkatalogen och byta namn på den. Jo, visst byter man namnet, men det är som att flytta utan att adressändra.

Om man byter namn på eller flyttar sin hemkatalog måste man även ändra sökvägen till den. Det kan man göra från Systeminställningar under Konton, ctrl-klicka på användarnamnet och välj avancerade inställningar så kommer fältet fram.

aaaah. hehe det ska jag komma ihåg:)

1
Bevaka tråden