Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tog video-preview i dockan vägen?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena, jag vill minnas att när jag körde Panther på in gamla eMac så såg man videoklippet från ex Quicktime spelas när man minimerat det till dockan, något som inte sker i Leopard har jag märkt, endast en screenshot av programmet landar där nere.

Har det tagits bort eller är det kanske för att jag har Intelgrafik?

Den har nog försvunnit i den allmänna snabba upp Finder-hysterin. Kommer säkert tillbaka i Snow Leoparden eller så.

Apple har tagit bort funktionen helt efter Tiger. Kan dock vara som thevil säger att den kanske kommer tillbaka i Snow Leopard.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-07 00:54

Varför har jag preview av filmer på min macbook pro? även på min mac mini och min numera sålda mac pro? 10.5.(0-4)

Edit: Eller jag kan ju inte visa filmen utan att dra igång den, men preview på första framen, sedan får man ju trycka space så har du ingång filmen.

Får bara stillbild på min Macbook med X3100 med. Har givetvis kört igång filmen i Quicktime, minimerar, och får bara en stillbild i docken. Ljudet går fortfarande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-07 01:20

Detta är faktiskt inget jag tänkt på.... förens nu.. stör mig som fan Aja .. kanske kommer i och med 10.6 som sagt!

Är även samma med andra saker som till exempel när man spelar ett spel och minimerar, då blir det också bara en preview. Kan vara att den gör så för att ta mindre datorkraft.

1
Bevaka tråden