Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webhotell med specifika krav!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-07-06 20:56

Tjena.

Jag är i behov av ett webhotell med PHP5 , Zend Optimizer v3.3 och gärna safemode off.

Har hittat ett antal, men alla ligger i USA och har värdelös responstid. Någon som har något tips?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-06 22:52

Surftown.se kanske? Men varför måste du ha safemode off?

Jag har på min site om Joomla sammanställt vilka, av de webbhotell som finns med i InternetWorlds senaste webhotelltest, som har Safe Mode avstängt, dvs safe_mode= Off.

Joomla-tips - Översikt svenska webbhotell 2008

Utgå från den listan och kolla om de har de andra grejerna, ibland har jag med länkar till phpinfo.

Jag har Surftown och tycker den fungerar bra. Enl Råd&Rön hamnar Surftown överst när de har gjort en webbhotellundersökning (http://www.radron.se/upload/Webbhotell2.pdf) men ligger inte riktigt så bra till när det gäller Taz´s länk. De mäter kanske inte riktigt samma saker.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-07-07 07:40

Har Surftown just nu men dom kan inte erbjuda Zend Optimizer v3.3 eller safemode off.
Anledningen är att jag vill ha tillgång till .ini filen villket inte är möjligt.
Safemode tycker jag är förlegat då PHP 5xx är såpass säkert i sig

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-07 08:24

Varför inte köpa en VPS enligt egen specifikation?

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-07-07 11:23

Kostar inte det för jävla mycket då?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-07 11:48

Från 79:- i månaden hos Glesys.

Det såg faktiskt inte alls dumt ut.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-07-07 12:34

Då återstår bara problemet att köpa en zend licens villket kan vara rätt dyrt. Vet inte om det är optimizern eller engien som kostar. Måste erkänna att jag sakna kunskap för att sätta ihop en server själv.

Senast redigerat 2008-07-07 14:20
  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-17 02:29
1
Bevaka tråden