Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express off efter programuppdatering!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kommer inte längre åt mitt nätverk via Airport Express.

Idag drog jag igång "Programuppdatering" i min MacBook Air och via mitt fullt fungerade nätverk så drogs en massa uppdateringar hem och installerades.
När allt var klart kunde jag inte längre komma åt nätverket via Airport Express! Jag är nu uppkopplad med mobila bredbandet.

Tyvärr tittade jag inte så noga på vad det var för uppdateringar...
Jag tror det var en Air firmware. Jag tror också det var något för Airport Express för det sista som gjordes var att den stängde ned nätverket för uppdatering. Men sedan när den skulle återkoppla så funkade det inte.
Jag har testat med att stänga av modemet, airport express och min Air men inget hjälper.
Min PC kommer inte heller åt nätverket längre.

Jag har också testat framgångsrikt med nätverkskabeln direkt in i PCn så det är inget fel på modemet eller kabeln. Det är antingen airport express eller min air. Mest troligt med airport express antar jag eftersom min airport hittar andra stängda nätverk i området.

Airport Verktyget lyckas inte heller hitta airport express.

Också testat köra programuppdatering igen men den hittade inget intressant.

What to do?
Om någon har en susning så uppskattar jag hjälpen.

--
Tommy

Till att börja med kan du gå in i Systeminställningar -> Programuppdatering och kolla vad du uppdaterade senast.

Har du provat att återställa din Express? Tryck ett gem eller liknande i gummiploppen vid kablarna. Sen kan du skapa ditt nätverk igen, bland annat genom att använda tidigare inställningar.

Lycka till!

Ursprungligen av henkebarn:

Till att börja med kan du gå in i Systeminställningar -> Programuppdatering och kolla vad du uppdaterade senast.

Har du provat att återställa din Express? Tryck ett gem eller liknande i gummiploppen vid kablarna. Sen kan du skapa ditt nätverk igen, bland annat genom att använda tidigare inställningar.

Lycka till!

Tack!
Här är listan på vad som uppdaterades:

2008-07-06 15:16:26 +0200: Installed "Keynote Update" (4.0.2)
2008-07-06 15:16:43 +0200: Installed "Pages Update" (3.0.2)
2008-07-06 15:16:47 +0200: Installed "MacBook Air EFI Firmware-uppdatering" (1.0)
2008-07-06 15:16:57 +0200: Installed "AirPort-verktyg" (5.3.2)
2008-07-06 15:24:31 +0200: Installed "Mac OS X Kombinerad uppdatering" (10.5.4)
2008-07-06 15:25:04 +0200: Installed "Numbers Update" (1.0.2)
2008-07-06 15:25:54 +0200: Installed "QuickTime" (7.5)
2008-07-06 16:37:59 +0200: Installed "Keynote Update" (4.0.3)
2008-07-06 16:38:20 +0200: Installed "iDVD-uppdatering" (7.0.2)
2008-07-06 16:38:26 +0200: Installed "iMovie-uppdatering" (7.1.2)

Resetta Airport Express kanske jag måste göra då. Om ingen annan lösning föreslås.

phew... en hard reset enligt instruktionerna på den här länken gjorde susen:
Resetting AirPort Express

Jag gjorde antingen något dumt under programuppdateringen tidigare eller så blev något konstigt i själva uppdateringen. Hur som helst så löste hard reset problemet.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-07-07 09:45

Jag har motsvarande problem med en äldre Express efter Firmwareuppdateringen häromdagen. Den gjorde så att en Extreme fick fnatt och först efter timmar av pyssel kom igång. Den senare sitter med Ethernetkabel efter ett ADSL-modem och ska 'styra' Expressen, en extern HD och en skrivare är det tänkt samt vara kontaktbar för en MacBook.
Nu har jag försökt med mjuk resp hård resp factory reset men inget får igång Expressen.
Andra tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-07 09:47

Själv körde jag in uppdateringen på min Extreme och Express och båda funkade kanon.
Ville bara säga det så ni inte tror att det är fel på uppdateringen eller nåt.

1
Bevaka tråden