Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa OS X från gammal disk

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-07-06 00:11

Jag bytte nyligen disk i min mbp och installerade fräscht OS X (leopard) och Vista.
Något blev skumt med OS X installation, hela systemet "laggar till" lite då och då.
Allt stannar till i tja, en halv sekund eller så.
Stoppade in min gamla disk i ett usb-chassi och bootade upp med den, inga problem alls. (Lagget finns inte i vista heller).

Funderar på om jag bara kan tömma den nya disken och flytta över min gamla installation på något sätt? Vill minnas att man kunde göra det med något gratisprogram? Påverkar det bootcamp och vista i så fall?

om du hade gjort en kopia med time mashine på den gamla disken är det lätt men du kan även vid en ny installation flytta över data från en annan dator eller extern lagringsenhet vill ja minnas.
hehe kom på en ännu bättre idé, flyttassistenten går ju även att använda!=)
Har för mig att det inte borde förstöra för bootcamp. men om du ändrar på partions storleken kan det förstöra bootcamp... lycka till!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-07-07 22:16

Det var enklare än jag trodde. Laddade hem Carbon Copy Cloner o valde att föra över systemet bara.

se på den du! Får komma ihåg att kolla in det programmet om jag stöter på problemet igen....

1
Bevaka tråden