Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fast user switch: Hur tvinga program att avsluta?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Vi är tre i familjen som delar samma vackra iMac. Vi använder Fast user switch för att snabbt byta (mamma-pappa-barn). Men så skulle vi gärna vilja att iPhoto stänger sig automatiskt på den användaren som lämnas, så att den nya användaren kan använda samma iPhoto library utan konfliker.

Finns någon som har en smart lösning på detta? Under konton kan man ju ange vilka program som ska starta när inloggning sker, nu behöver jag ett sätt att ange program som avlsutas när inloggning byts.

Tack på förhand!

Markus

Det som finns är väl att använda en loginhook. Jag vet faktiskt inte om det fungerar vid FUS. Hursomhelts, tanken är då att du skriver ett enkelt Applescript som avslutar iPhoto och sedan hakar på det på inlogningskroken.

Apple beskriver hur du kopplar samman ditt skript med kroken längst ner på den här sidan:
Mac OS X: Creating a login hook

Hej och tack!

Med andra ord ska användaren mamma ha ett inloggninsscript som stänger iPhoto hos användarna barn och pappa? Eller finns möjligthet att avsluta iPhoto globalt, för alla användare? Hur ska ett sådant script se ut? Har inte jobbat in mig i apple tillräckligt än för att skriva ett sådant script från scratch.

Tack på förhand!

1
Bevaka tråden