Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ersättare till skype?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-07-05 12:31

Hej.
Det var droppen, jag kommer aldrig i framtiden använda Skype, vilket skräp! Har blivit av med mitt visa kort så kan inte betla med det, så jag tänkte, jag betalar med mitt Paypal konto, men man behöver tydligen visa kort där med vid varje betalning för att konfirmera vem man är. så jag letar nu efter en liknande tjänst som går att betala med paypal, samt billiga samtal till moiler i kambodja, då företaget ag jobbar för ligger där och detta börjar bli lite akut.

tack på förhand

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-07-05 15:06

Skaffa ett nytt kort, det är inte Skypes eller Paypals fel att du slarvat bort de du hade.

Exakt vad är det som gör Skype till en dålig produkt, eller "skräp"? Är det att du måste ha kort att betala med?

hmm.. jag betalar genom e-betalning via nordea annars? det funkar?

håller med, det är inte skypes fel att du slarvat bort kortet.

skype is tha shit

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 11:14

Det har väl inget med bortslarvade kreditkort att göra men jag undrar samma sak. Finns det någon annan klient än originalklienten? Jag förstår inte riktigt hur skype kunde fungerat över huvud taget på ppc-datorer när ett videosamtal tar typ 70% av cpu (varierar så klart) på de skapligt mycket snabbare inteldatorerna. Har själv en mbp 2.33GHz. Finns det någon annan klient som fortfarande kan ansluta med skypeprotokollet och som har videochatt? Video med ichat som jämförelse drar ca hälften så mycket.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-09 11:23

Jag försökte mig på Skype när det var nytt för ett par år sedan och skulle betala för ett skype-in-nummer men blev anklagad för kreditkortsbedrägeri och det tog ungefär 2 månader att få tillbaka pengarna. Sen dess har jag hållit mig på avstånd från Skype och allt som har med Skype att göra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 11:32
1
Bevaka tråden