Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Riktigt bra ryggsäckar för MacBook?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag söker en bra, stöttålig, snygg ryggsäck till min MacBook 13". Inte messengerbag, eller annan variant. Ryggsäck! Har hittat en som är rätt schysst, men kanske inte världens snyggaste: Nylon Backpack for All MacBooks : Incase Products

Har ni några tips? Helst inte för mycket över 1000:-. Helst under

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-07-04 22:35

Axio

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-07-04 22:38

Crumplers The Belly

Crumpler The Belly Laptop Backpack - Laptop Products

Bra med plats och finns kul färger.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-04 22:49

Instämmer med föregående talare. Crumplers The Belly är en pålitlig ryggsäck.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-04 23:32

Haglöfs är bra grejer med... HAGLÖFS | SPRÅK PRODUKTER RYGGSÄCKAR | BACKUP EVO 15

Men crumpler funkar fint med.

Ja, Haglöfs gillade jag. Just den du länkade till var fin. Men hur ser innerfacken ut? De måste ju vara väldigt bra vadderade!

  • Medlem
  • Löddeköpinge
  • 2008-07-05 01:04

Jag har Haglöfs InCase vilken är föregångaren till Backup (de är i princip identiska).

Skön att bära och datorn förvaras i ett löst vadderat fodral med handtag. Se bilden.

Efter ett år sprättade jag bort alla småfickor som satt på ryggsäckens insida, de var mest i vägen (när man lade saker i dem begränsade de utrymmet och drog jag upp en tröja fastnade den bara i småfickorna). Numera lägger jag alla USB-sladdar och småbatterier mm i ett litet fodral typ necessär.

Senast redigerat 2008-07-05 10:13

Apple Store (Sverige) - Incase Nylon Backpack

Den här verkar ändå väldigt trevlig. Det är samma som jag nämnde i huvudinlägget. Den är rätt tjusig i sin enkelhet och verkar praktisk. Frågan är bara hur det funkar att ha en 13" MacBook i en väska som rymmer en 17" MBP! Jag vill helst att datorn ska ligga stilla, känns mer säkert så.

Så jag uppskattar fortfarande fler tips! Gärna ryggsäckar som är specialgjorda för just MacBook 13".

  • Medlem
  • 2008-07-05 07:53

*knapplån*
Passar "The Belly" för MacBookPro? Är det Extra Large som gäller då?
Undrar Nocke/anneli

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-05 09:27
Ursprungligen av nocke:

*knapplån*
Passar "The Belly" för MacBookPro? Är det Extra Large som gäller då?
Undrar Nocke/anneli

Jag har en MBP och jag kör med modellen som heter Large.

Fjällräven About Fjällräven DePendler Black at Outnet.eu
men den verkar vara för en 15"...

Jag köpte en everest på stadium men de verkar alla vara anpassade för minst 15"

På min skola (designacademy eindhoven) så har förvånansvärt många Kånken.
Många använder bara ett skyddande fodral till sina macbooks och stoppar ner dem i den.. jag tror inte att det hjälper så mycket att datorn ligger still om du ändå rör dig? tex. jag cyklar varje dag till skolan, det är inte som att det inte finns gupp i gatan..? Men jag stoppar inte ner den i en axelrems-väska, då far den runt mer okontrollerat...

Någon får gärna rätta mig, jag har inte så stor koll på vad som verkligen är korrekt..

Ursprungligen av klarabara:

Fjällräven About Fjällräven DePendler Black at Outnet.eu
men den verkar vara för en 15"...

Jag köpte en everest på stadium men de verkar alla vara anpassade för minst 15"

På min skola (designacademy eindhoven) så har förvånansvärt många Kånken.
Många använder bara ett skyddande fodral till sina macbooks och stoppar ner dem i den.. jag tror inte att det hjälper så mycket att datorn ligger still om du ändå rör dig? tex. jag cyklar varje dag till skolan, det är inte som att det inte finns gupp i gatan..? Men jag stoppar inte ner den i en axelrems-väska, då far den runt mer okontrollerat...

Någon får gärna rätta mig, jag har inte så stor koll på vad som verkligen är korrekt..

Jag menar mer att om det finns utrymme att guppa åt höger/vänster/upp/ner så kommer den ju göra det och det är störigt. Jag vill att den ska ligga stilla i sitt fack när jag är ute och går/cyklar etc.

Jag vill komma ifrån nödvändigheten att använda fodral i väskan och söker därför en välvadderad väska. Vill kunna stoppa ner min macbook som den är! Har i dagsläget lösningen macbook + be.ez LArobe-fodral + axelremsväska och det enda jag är nöjd med är macbooken

Axelremsväska blir tungt på en axel och känns oregerligt när man är ute och går. Det skumpar runt och är irriterande. Fodralet ger ytterliggare tyngd och köper man en bra ryggsäck behövs inte fodralet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-05 09:54

Kör själv med en second skin och sen ned i valbar väska.

sant. jag håller med, ju mindre rörelse ju bättre...

dock tror jag att det kommer bli svårt, marknaden för 15,4 eller 17" notebooks är troligtvis större och därmed är ryggorna därefter..

hoppas du hittar!!

1
Bevaka tråden