Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera Logic 7 till Logic Studio?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har rensat ut lite i studion nu och funderar hur själva uppdateringen till Logic 8 går till rent praktiskt och vad som krävs?

Jag har min XS-key som jag fick när jag köpte Logic 5 Platinum. Sedan har jag uppdaterat i två omgångar så att jag numera befinner mig på Logic 7. Om jag nu ska köpa en uppgradering av Apple till Logic Studio (8) vad kommer behövas för att "bevisa" att jag äger ett Logic 7?
Bara XS-key (dongeln)? Det är ju bara serienummer numera.
Eller behöver jag några gamla serienummer? (som jag hoppas slippa leta reda på i all röra.)

Ni som har köpt upgradering från Logic 6-7 till senaste versionen, vad behövdes?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-07-04 18:13

Minnet är lite dimmigt men om jag inte minns helt fel så får du med serienumret i uppdateringen. Dock så måste du använda nyckeln under installationsprocessen för att visa att du äger 7:an.

Så, om jag inte minns helt fel, och det tror jag inte att jag gör, så behövs bara dongeln vid uppgraderingen.

D.

Jag hoppas att bara dongeln krävs. Hittar bara serienumret till Logic 6-uppgraderingen nu i all röra. Är det någon annan som är mindre "dimmig" än Dee som kan bekräfra?

Serienumret står på skärmen när man startar Logic 7 har jag för mig.
Edit: Finding the Logic Pro 7 XSKey serial number

Problemet är att jag har omformaterat den gamla datorn för ett par dagar sedan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-05 17:04

När jag uppdaterade till Logic Studio så var det enda som krävdes att jag hade min XSKey från 7:an inkopplad under installationen.

Kanon, tack. Då känner jag mig lite tryggare.

Det som behövs är XS dongeln som behöver sitta i när man installerar Logic 8 paketet. Det gamla serienumret har ingen koppling till det nya så med andra ord, har man en kompis som har en dongel kan man köpa update versionen och låna dongeln under installationen och sedan har man en äkta full 8 version med unikt serienummer som man kan registrera.

Fast med tanke på vad Logic kostar idag så borde man skämmas om man tar till en sådan metod.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2008-08-01 23:19

Ny dator+uppdatering

Hakar på tråden i ett närliggande problem. Har en gammal PB som jag kört LE7 Express på. Har nu med en dags intervall fått en ny MBP och uppdateringen till Logic studio i min hand. Försöker installera LE7 Express på nya datorn för att sedan kunna uppdatera till Logic Studio men får inte igång LE7, antagligen gissar jag därför att jag har det installerat och registrerat på den gamla datorn. Hur f-n gör jag? Jag vill ju bara börja spela inte sitta med en massa installationsstrul..?:tveksam:

  • Medlem
  • Piteå
  • 2008-08-01 23:47

Sorry!

Allt löste sig. Hoppas ingen hann behöva bry sig eller ens fnysa föraktfullt.:)

1
Bevaka tråden