Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Direct X via VMware

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-16 15:58

Jag undrar hur det är med Direct X, om det fungerar i VMware? Jag har kryssat i att den ska "Accelerate 3D graphics"-rutan, men när jag ska starta ett spel i Windows som kräver Direct X så får jag upp den här rutan:

Någon som vet hur problemet kan fixas?

Vilket spel är det du ska starta? Tänk på att du som standard endast har 16 MB minne på grafikkortet till den virtuella maskinen.

Sen är det väl bara Direct X 8 som stöds i VMware och Parallels? (eller finns det experimentellt stöd för DX 9?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-16 17:40

Det är Spore Creature Creature trial jag försöker starta. Och jag har 512 MB minne på grafikkortet (vilket det var från början för mig.)

  • Oregistrerad
  • 2008-06-16 19:16

Känns mest som du inte har DirectX i din XP maskin, även om det heller inte låter logiskt. Har du testat att installera DirectX från Microsoft? (Free download)

DX9 finns också stöd för i senaste betan. Det finns ingen 16M begränsning alls. Så det ska fungera. Installera om DirectX är mitt tips

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-22 16:19

Jag testade att starta Windows via Boot Camp på det vanliga sättet och då fungerade det utmärkt, det är alltså något med VMWare som gör att det inte fungerar.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-22 16:47

Vilken version av vmware är det du försöker med?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-22 18:26
Ursprungligen av bolle:

Vilken version av vmware är det du försöker med?

1.1.3 är det jag har.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-22 18:54

Ok, jag tror du måste ha beta 2 för att få stöd för pixel shaders 2.0.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-23 01:24

Aha! Okej, tack för hjälpen! Ska se till att ladda ner betan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-23 11:29

betan ska fungera, eller jag kör den själv

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-29 17:28

Jag har betan nu och jag kan starta spel som kräver Direct X, men de laggar rejält. Till och med Diablo II och Counter-Strike laggar.

  • Oregistrerad
  • 2008-06-30 22:20
Ursprungligen av shiima:

Jag har betan nu och jag kan starta spel som kräver Direct X, men de laggar rejält. Till och med Diablo II och Counter-Strike laggar.

Vad hade du väntat dig, snabbare prestanda än på en riktig pc ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-01 01:01
Ursprungligen av studiox:

Vad hade du väntat dig, snabbare prestanda än på en riktig pc ?

Nej, men att åtta år gamla spel skulle flyta på med bättre än 4 fps.

  • Oregistrerad
  • 2008-07-04 16:35

Om du får 4fps så är det något fel. Har du vmware drivrutiner? Installerat VMWare Tools ?

lånar tråden lite, förskte lira heroes 3 och red alert i VMware men det gick inte att få full screen så när jag skulle förflytta mig kom jag utan för VMware hela tiden något tips någon?

1
Bevaka tråden