Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PS2/Xbox360 på en dataskärm?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag såg precis frågan om att visa databild på en TV, men om man har motsatt behov, att vilja visa en TV bild på en datorskärm ???

Situation:

Min son har PS2 och XBOX360 men det blir inte bra med både en TV (CRT) och en bildskärm (TFT), men det blir så taskig bild om man kör dator på en CRT TV, för att inte tala om hur urusla TFT TV skärmar runt 19 är !!! Totalt värdelös kvalitet!!

Det jag skulle vilja göra är koppla PS2 / XBOX360 till något utan att behöva gå genom en dator...

???

Det måste väl gå utmärkt. De flesta skärmar (utom möjligen Apples) har väl ha minst två valbara ingångar som VGA och DVI. Dell : ViewSonic ViewSonic VG930m - Platt bildsk&#228rm - TFT - 19" - 1280 x 1024 - 300 cd/m2 - 700:1 - 8 ms - DVI-D, VGA - h&#246gtalare : Bildskärmar : KONSUMENT

Xboxen kan väl köra ut DVI (HDMI) och då är ju ena signalkällan löst. Hur är det med PS2? Går det att få ut en VGA-signal?.

Jag har faktiskt inte tittat närmare på hans XBOX360 måste jag erkänna men PS2 har inte sådana utgångar.

Då Xboxen är en HD-maskin (väl) måste den ha HDMI/DVI för att kunna kopplas till HDTV. Då är alltså frågan vad "AV MULTI OUT connector x 1" egentligen innehåller.

det går phono plugg från PS2 som går att koppla in i de flesta tv-apparaterna. vit-gul-röd.

Ursprungligen av wilhelmsson:

det går phono plugg från PS2 som går att koppla in i de flesta tv-apparaterna. vit-gul-röd.

Läs frågan en gång till...

Frågan gäller att man inte vill koppla till en TV, utan till en dator-skärm i stället.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-04 15:42

Det finns en kabel som gör att ud kan koppla PS2an till en datorskärm.
När jag köpte linuxkittet till PS2an fick man med en VGA-kabel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-04 15:50

360 kan du koppla antingen med HDMI-DVI (förutsatt att det är nyare varianten som har HDMI) eller med VGA till bildskärmen.

haha ja e la go! det finns olika adaptrar för runt en tusing, har två polare som har det. Inte en aning om vad de heter men det finns adaptrar, dra en google! Där hittar du säkert allt, t.ex. vga - phonoplugg............

1
Bevaka tråden