Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafikbugg i docken?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2008-06-30 21:18

Hoj!

Har ett problem med min Dock; namnet på ikonerna verkar ha blivit trasiga... eller inte namnet, utan själva etiketten eller vad man nu ska kalla det. En bild säger mer än tusen ord:

Har försökt med killall Dock, men problemet kvarstår. Har någon stött på samma problem och har någon fungerande lösning?

Jag tror felet uppstår när jag kör spel som World of Warcraft eller Diablo 2...

  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2008-07-04 09:49

Ursäkta bumpen men nu har jag fått ett liknande problem, så istället för att starta en ny tråd fortsätter jag i den här.

När jag startade upp datorn ur vila idag försvann bilden i docken. Effekterna finns kvar, skrivbordet och fönster speglas fortfarande, men själva bakgrunden är försvunnen.

Ikoner och text i stackar har också försvunnit, nu är det enda jag ser "etiketterna" utan innehåll, vilket är ganska svårt att navigera i.

Blir det rätt efter omstart?

Har du installerat alla tillgängliga uppdateringar?

Ursprungligen av arood:

Ursäkta bumpen men nu har jag fått ett liknande problem, så istället för att starta en ny tråd fortsätter jag i den här.

När jag startade upp datorn ur vila idag försvann bilden i docken. Effekterna finns kvar, skrivbordet och fönster speglas fortfarande, men själva bakgrunden är försvunnen.

Ikoner och text i stackar har också försvunnit, nu är det enda jag ser "etiketterna" utan innehåll, vilket är ganska svårt att navigera i.

Hänt mig ett flertal gånger här med. Byter till 2D dockan när det händer.

Mina ikoner blir ofta randiga, horisontellt, någon gång försvinner de helt också. Omstart löser grafikspektaklet, men vem har egentligen lust att stänga ned program och starta om för att något ska fungera som det är tänkt?

  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2008-07-05 00:21

Precis, omstart löser det hela men det känns ju tråkigt att förstöra sin uptime. Hade lite bussiness i boot camp idag så det löste sig ändå, men det vore trevligt ifall det fanns nån riktig lösning.

1
Bevaka tråden