Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mina tv program ligger i filmer?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hejsan flyttade över mina filer så hamnade även mina tv program i film fliken i itunes. Då undrar jag om det finns något sätt att markera flera filer och föra över dem till tv program som det är nu hittar jag inte det och får ändra alla till tv program en efter en...tar ganska lång tid.....

hjälp tack

Markera dem alla i iTunes och tryck APPLE "i" och välj TV-program.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-03 18:15

CMD+i kan ju tyvärr inte batch-ändra videotyp utan man får göra det en och en. Jag har dock nyligen testat ett script från:

Doug's AppleScripts for iTunes ♫ Search Results

Scriptet heter Set Video Kind of Selected v3.1 och gör precis vad det säger och litet till då man även kan ändra namet på serien och säsongsnummer med det.

P

Hos mig frågar den:

när jag markerar många filmer och väljer Apple-"i".

!

det frågar den mig med men finns inget alternativ för tv program....

lånar min egen tråd lite, sitter i skiten. Råkade ta bort all min musik på alla mina hårddiskar men har kvar allt på ipod touch, hur får jag ut detta nu ? snälla vill verkligen inte ladda ner allt igen....

Ursprungligen av Nefcairion:

.... har kvar allt på ipod touch, hur får jag ut detta nu ? snälla vill verkligen inte ladda ner allt igen....

Använd senuti:
Senuti - Download

!

jo men de funkar inte, den visar inte min Ipod, och tror man måste klicka på synca i itunes men vågar inte det för då kanske allt försvinner ?

1
Bevaka tråden