Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tävling: Vinn en iPod - när blir vi 60.000 medlemmar? (Tävlingen är stängd)

Tråden skapades och har fått 326 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Borås
  • 2008-06-26 19:57

Klart.

Han felade på 13 minuter .. riktigt illa!

Vem vann nu då, Björnström ?
SFB eller Gonk ? Grattis till den som vann i alla fall.
Hur känns det med 60.000 medlemmar ? Heavy ?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-26 22:28
Ursprungligen av KaRo:

Vem vann nu då, Björnström ?
SFB eller Gonk ? Grattis till den som vann i alla fall.
Hur känns det med 60.000 medlemmar ? Heavy ?

Den som ligger närmast i tid (Såklart):)
Men vem blev den 60 000:e Medlemmen?

Senast redigerat 2008-06-26 23:59
Ursprungligen av fedi-93:

Men vem blev den 60 000:e Medlemmen?

Jag tror det blev Mariiiii, men Björnström får säga definitivt (det går inte att kolla på medlems-ID, för dom siffrorna är helt annorlunda). Om det stämmer att det var Mariiiii så är det inte en helt obekant person för dig, eller hur?

Edit: Jag har kollat tiden för registreringen och Mariiiii reggades 19.53 igår, en minut före Misery (19.52 alltså) och nästa registrering gick in 20.10 (m9jken). Därmed kan vi nog räkna det som säkert att Mariiiii blev vår 60.000:e medlem, grattis!

Ursprungligen av KaRo:

Vem vann nu då, Björnström ?
SFB eller Gonk ?

Det måste ju bli SFB, utifrån odlarns inlägg verkar vi ha nått 60.000 medlemmar strax före 20.00 igår. Det betyder att SFB:s gissning på 2008-06-26 20:10 var väldigt nära, knappt 15 minuter. (Gonk å andra sidan var ju nästan 15 timmar ifrån.)

Tror Björnström är på semester just nu och inte i närheten av nätet, men jag tar mig friheten att utropa SFB till vinnare, stort grattis!

Priser och liknande får Björnström ordna när han kommer online igen.

  • Medlem
  • 2008-06-29 14:27

I'm the champ!!

Vilken överraskning!! Jag är riktigt glad över vinsten!

  • Medlem
  • Skyttorp
  • 2008-06-29 15:29

Grattis till en välkalkylerad gissning, SFB! Och grattis till vinsten.

Grattis ! Vilken färg på iPod Shuffle blir det då ? För jag hoppas du får välja färg på din vinst.

  • Medlem
  • 2008-06-29 22:28

Oj, det tror jag inte. Det får bli vilken färg som helst, jag är lika glad för det!

Man var ju inte liiite fel ute på sin gissning... Fan också =p
Men grattis SFB!

Haha, helt otroligt att jag var så nära bara genom att använda snittökningen medlem/timme för senaste tiden och beräkna den framåt. Med andra ord är vår ökning väldigt konstant!

Hursomhelst - superkul SFB! Har fått höra att en shuffle är på väg också!
(kom precis hem från en liten resa)

Det här är mitt första inlägg!
Kan inte fatta att jag blev 60 000:e medlemmen.Kan inte så mycket om datorer, rättare sagt inget.Min bror tipsade mig om det här forumet,han ska vara känd som fedi-93.
Och förresten grattis SFB!

Grattis Mariiiii ! Du är väl en tjej ? Jag skrev ett inlägg den 16/6 i den här tråden att det vore kul om en tjej vann i denna så mansdominerande sida och i så fall fick jag rätt till hälften. Ja, du vann inte gissningen men var ändå den 60.000:e medlemmen !

Tack! det e väl så att jag också kommer att få en t-shirt och en ipod??

Senast redigerat 2008-07-02 23:34
Ursprungligen av Mariiiii:

Tack! det e väl så att jag också kommer att få en t-shirt och en ipod??

Tävlingen gällde vem som kunde gissa när vi skulle få medlem nr 60.000 och inte vem det blir, tyvärr.

Det är sagt från början att den som gissar rätt datum får en iPod Shuffle. Det är kanske en större bedrift än att råka bli den 60.000:e medlemmen men du kan väl alltid försöka.....Något tycker jag att du ska få. Omnämnande på första sidan, ett kg apples eller fri medlemskap på Supporter Lounge i ett halvår (värde 60 riksdaler).

Det var faktiskt den ansvarige till denna tävlinga som sa att man skulle få en. så jag gick efter det som stod, ni kan läsa det på första sidan av denna tråd.

Ursprungligen av Mariiiii:

Tack! det e väl så att jag också kommer att få en t-shirt och en ipod??

Det ska vi ordna! Tävlingen här i tråden handlade hela tiden om gissningen, men precis som du säger så pratade vi ju också om pris för medlem nr 60.000. Jag har skicka dig ett PM, kolla det.

Ja nog ser det ut som att även den 60000:e medlemmen ska få en shuffle i valfri färg (förstod dock inte det föränn jag läste Björnströms inlägg ur Mariiiis perspektiv)

Grattis Mariiiii

Jag fick den idag,väldigt underbar!:D:D

Kul för dig Mariiiii !
Nu undrar jag bara var det blir för bonus för mig som gissade rätt att det skulle bli en tjej som vann ? En tröja, en iPod strumpa, ett äpple...:p

Ursprungligen av KaRo:

Kul för dig Mariiiii !
Nu undrar jag bara var det blir för bonus för mig som gissade rätt att det skulle bli en tjej som vann ? En tröja, en iPod strumpa, ett äpple...:p

Bra försök Men för det första så gissade du aldrig, du bara hoppades, för det andra gällde det vem som träffade av rätt datum, inte vem som blev medlem nummer 60.000 och för det tredje - och viktigaste - så innebär målet att vara könsneutralt att vi inte fokuserar på kön och det gäller förstås både killar och tjejer.

Det är jättekul om fler tjejer hittar hit, men det är inget vi gör en stor grej av, det är liksom hela poängen med att försöka hålla det neutralt. Målet är inte fler tjejer per se, utan bara att alla som vill komma hit ska känna sig välkomna, oavsett kön (vilket i vårt fall för det mesta handlar om att undvika onödig grabbighet som skulle kunna skrämma bort tjejer, eller att förutsätta att alla här är killar).

Bra svar som vanligt från dig, Adrian B ! Gillar att du är stringent.
Håller med om det du skriver men ibland kan jag inte låta bli att skoja om "grabbigheten";) .

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-09 14:48
Ursprungligen av Mariiiii:

Jag fick den idag,väldigt underbar!:D:D

Vilken färg blev det?

Ursprungligen av boris91:

Vilken färg blev det?

Jag ville först ha den röda men det gick inte eftersom den såldes bara av Apple på internet så det blev den silvriga.:)

Kan vi inte få en bild på en glad vinnare ?

Vore kul! Gärna vinkande med sin silvriga Shuffle...

Bevaka tråden