Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min MacBook startar av sig självt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-02 19:45

Hej,

Jag har senaste generationens MacBook och sedan två veckor ungefär har den börjat starta av sig självt. Cirka en halv till en timme efter att jag har stängt av den går den igång igen av sig självt. Lustigt som bara den.

Någon som har varit med om något liknande och som kan tipsa? Jag har ingen aning om var jag skall börja leta.

Jag har inte gjort några ändringar eller installerat några nya program sedan den höll sig avstängd. Inte heller har jag något igång som skall starta den automatiskt (vad jag vet i alla fall).

Tacksam för alla tips.

// Leif

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-02 20:33

Startar den från viloläge eller när den är/varit helt avslagen?

Startar den från viloläge så låter det som att det är något program som ligger och som dras igång, automatiskt.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-02 20:47
Ursprungligen av Northwiz:

Startar den från viloläge eller när den är/varit helt avslagen?

Den startar när den har varit helt avslagen. Jag har testat med att ha nätsladden både i och ur och det gör ingen skillnad. Har även kört en "SMC reset" nu ikväll och det hjälper inte heller. Finns något mer man kan "resetta"? Jag blir snart tokig på den...

// Leif

Du får uppträda på cirkus med din dator !;)
Måste vara jättemärkligt att en teknisk pryl startar upp av sig själv.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-02 22:07
Ursprungligen av KaRo:

Du får uppträda på cirkus med din dator !;)
Måste vara jättemärkligt att en teknisk pryl startar upp av sig själv.

Ja, betydligt vanligare är ju att saker och ting lägger av av sig självt och det hade jag nog sett som ett större problem. Glömde skriva det innan, men jag kan lägga ner den i viloläge utan att den startar upp igen. Då stannar den i viloläge tills jag väcker den. Det blir till att ha den i viloläge när jag inte använder den tills vidare. Vem vet, den kanske "reparerar" sig självt om ett par veckor eller så...

// Leif

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-03 09:44
Ursprungligen av Leif_O:

Den startar när den har varit helt avslagen. Jag har testat med att ha nätsladden både i och ur och det gör ingen skillnad. Har även kört en "SMC reset" nu ikväll och det hjälper inte heller. Finns något mer man kan "resetta"? Jag blir snart tokig på den...

// Leif

Märkligt - jag har aldrig hört talas om en dator som startar sig själv från helt avslaget läge. Ta den till närmaste Apple-verkstad.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-03 10:46
Ursprungligen av Northwiz:

Märkligt - jag har aldrig hört talas om en dator som startar sig själv från helt avslaget läge. Ta den till närmaste Apple-verkstad.

Jag har köpt den hos MacSupport i Växjö så det blir ju dit jag får ta den. Risken är väl att killarna där bara kommer att klia sig i huvudet (vilket jag har full förståelse för) och sedan säga att den måste skickas iväg för koll. Jag vill helst inte vara utan den så jag avvaktar nog lite. Jag har ju garanti på den ganska länge än och jag kan leva med att ha den i viloläge istället för att stänga av den helt. Som jag skrev tidigare så kanske den fixar till sig själv... Jag skulle inte bli förvånad om den gjorde det. Men, men, krånglar den fortfarande i slutet av sommaren så måste jag väl lämna in den i alla fall.

// Leif

1
Bevaka tråden