Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Capsule and Airport Base Station (802.11n) 7.3.2

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-01 09:21

The Time Capsule, AirPort Extreme and AirPort Express Base Station with 802.11n* Firmware 7.3.2 updates include bug fixes.

I Programuppdatering eller här.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-01 23:30

Yeah!! Nu kan jag äntligen köra Nortel VPN genom TC från min sunkiga Windows Vista Jobb-thinkpad!!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-07-01 23:43

Ingen lista på buggfixarna? Hur är det med "Default host". Förra uppdateringen sabbade ju den funktionaliteten totalt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-02 00:18
Ursprungligen av bollman:

Ingen lista på buggfixarna?

Hey, det är Apple vi pratar om. De tycker det duger med "...updates include bug fixes..."

Tillägg: Tycker Apple borde skärpa sig rejält på den här fronten och faktiskt lista både kända fel och fixade buggar bättre.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-02 00:50

Fan vad ni gnäller! Ni borde ha gnällarmband både du och Bollman.
Ni ska vara jävligt glada för att ni har datamaskiner som fungerar.
Ni kan väl lista felen och jämföra med buggfixlistan, era lata tomtar.
Tror ni att Windowsjönsarna har samma eminenta service från Microsoft som den man får från Apple?
Bollman och acke är GnällMånsar.

<en som installerar alla uppdateringar utan att läsa vad acke och Bollman skriver innan>

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-02 09:49
Ursprungligen av Konrad:

Fan vad ni gnäller! Ni borde ha gnällarmband både du och Bollman.
Ni ska vara jävligt glada för att ni har datamaskiner som fungerar.
Ni kan väl lista felen och jämföra med buggfixlistan, era lata tomtar.
Tror ni att Windowsjönsarna har samma eminenta service från Microsoft som den man får från Apple?
Bollman och acke är GnällMånsar.

<en som installerar alla uppdateringar utan att läsa vad acke och Bollman skriver innan>

Haha, din surfis.
Jag har betalt pengar för min dator och Mac OS X så jag är inte jävligt glad utan förutsätter att saker ska fungera bra.
Du läser inte vad jag skriver, svårt att jämnföra med en buggfixarlista när det bara står "...updates include bug fixes...".
Ja, det tror jag. Som Richard säger, Microsoft är mycket bättre på att lista buggfixar. Detta för att de måste antar jag då de har stora företag som kunder som inte kan unna sig lyxen att uppdatera-och-se-vad-som-händer.
Apple kan göra annat då deras kundkrets till stor del består av skällande fotografer som gillar picasso och franska bilar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-02 12:08
Ursprungligen av acke:

Haha, din surfis.
Jag har betalt pengar för min dator och Mac OS X så jag är inte jävligt glad utan förutsätter att saker ska fungera bra.
Du läser inte vad jag skriver, svårt att jämnföra med en buggfixarlista när det bara står "...updates include bug fixes...".
Ja, det tror jag. Som Richard säger, Microsoft är mycket bättre på att lista buggfixar. Detta för att de måste antar jag då de har stora företag som kunder som inte kan unna sig lyxen att uppdatera-och-se-vad-som-händer.
Apple kan göra annat då deras kundkrets till stor del består av skällande fotografer som gillar picasso och franska bilar.

Microsoft är bra på att lista buggfixar, men sämre på att fixa buggar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-02 13:35
Ursprungligen av Konrad:

Microsoft är bra på att lista buggfixar, men sämre på att fixa buggar.

Ofta snabbare än Apple på att fixa kritiska buggar. Säga vad man vill om Windows och Microsoft men de tar inte ett halvår på sig att fixa ett stort fel i sina egna nätverksprotokoll i alla fall.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-02 11:11
Ursprungligen av Konrad:

Fan vad ni gnäller! Ni borde ha gnällarmband både du och Bollman.
Ni ska vara jävligt glada för att ni har datamaskiner som fungerar.
Ni kan väl lista felen och jämföra med buggfixlistan, era lata tomtar.
Tror ni att Windowsjönsarna har samma eminenta service från Microsoft som den man får från Apple?
Bollman och acke är GnällMånsar.

<en som installerar alla uppdateringar utan att läsa vad acke och Bollman skriver innan>

Ja, det har de - de får en bulletin veckan innan säkerhetsuppdateringarna släpps. Stora kunder får dessutom möjlighet att hämta ännu mer information för att kunna förbereda uppdateringarna.

Microsofts släpper sina uppdateringar första tisdagen i varje månad vilket också är en kundanpassning. Så svaret på din fråga är ett otvetydigt ja - Windows-användare får både en förvarning om när uppdateringarna kommer och vad de innehåller.

Som svar på Konrads fråga så är Microsoft fullständigt överlägsna vad gäller dokumentation om vad olika uppgraderingar gör.

Hursomhelst så tog jag en chansning och installerade, och har inte sett några problem än så länge

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-02 09:20

Det verkar som default host fungerar nu.

Lite OT men vad är säkrast/bäst egentligen, att ha default host och låta brandväggen stealtha portar som inte är öppna eller blocka dem redan vid TC:n? Poängen med stealth är ju att mörka existensen av en dator helt och har man t.ex. en webserver så känns värdet av att stealtha de andra portarna sådär högt? Då ser ju ju hellre att min TC motar DOS i dörren (jag menar risken att någon försöker DOS:a lilla mig är ju gigantisk )

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-07-02 11:38

Just det. Det här är nog inte så kul läsning för dem:
Microsoft Support Lifecycle
Support för WinXP, slut 14/4-09, sen blir det inga mer säkerhetspatchar om man inte pröjsar.
Kul för organisationer som inte vill ha Vista (som Lunds universitet t.ex.) och som tänker vänta på Windows 7(!)
Jo, LU har sagt att de inte tänker omfamna Vista överhuvudtaget (från datacentralens sida då). Man får ju hoppas att Win7 inte blir så försenat som Vista blev.... hehehe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-02 16:04

Bollman: Sist de förlängde supporten var för Windows 2000... så det är långt ifrån otroligt att de skulle förlänga supporten på Windows XP... har till och med ryktats om 2011.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-07-02 17:39

Supporten är sagd att ligga till 2011 om man betalar, "mainstream support" är fastlagd att sluta 2009, och det är ändå framflyttat ett par gånger. Tydligen så valde MS att inte förlänga ytterligare denna gång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-04 21:18

Ett smidigt och gammalt tips (nu när Apple skriver dagis-changelogs) är att man numera i AirPort-verktyg kan nedgradera firmwaren.

1
Bevaka tråden