Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Timemachinefråga

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Verkar som om jag precis haft en hårddiskkrasch. Jag har inte förrän för någon vecka sedan använt timemachine, som tur var innan kraschen. Nu är frågan, vad gör programmet egentligen?
Jag har 2 hårddiskar i min powermac, det enda jag gjorde var att välja bort hårddisk 2 i timemachine. Sen fick den göra sin första backup och stod sedan på i 2 dar eller nåt. Är det så att jag nu bara kan köpa en ny disk och sedan få in allt precis som det var inkl program, inställningar osv? Eller tar inte timemachine en fullständig backup?

Martin

Ursprungligen av Martinol:

Nu är frågan, vad gör programmet egentligen?
Jag har 2 hårddiskar i min powermac, det enda jag gjorde var att välja bort hårddisk 2 i timemachine. Sen fick den göra sin första backup och stod sedan på i 2 dar eller nåt. Är det så att jag nu bara kan köpa en ny disk och sedan få in allt precis som det var inkl program, inställningar osv? Eller tar inte timemachine en fullständig backup?

Jag antar det var hårddisk 1 som kraschade? Isåfall har du tur och borde ha en fullständig backup. Bara att köpa ny hårdskiva, boota från install dvdn, och välja restore från timemachine.

Se länken för mera info: Restoring from Time Machine - James Duncan Davidson

Japp, det är hd 1 som verkar vara stendöd just nu

1
Bevaka tråden