Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla bort mobilen från datorn

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Sony Ericsson K810i som jag vanligen ansluter till min iMac med den medföljande usb-kabeln. När jag ska koppla ur den kan jag inte slänga symbolen för både telefonen som kallas PHONE och det minneskort jag har i den som kallas PHONE CARD. När jag slängt det ena i papperskorgen och telefonen visar att jag kan dra ur sladden gör jag det men då säger datorn att enheten avlägsnades felaktigt. Gör detta något?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-07-01 18:29

Hur fungerar det om du istället för att kasta i papperskorgen, högerklickar och väljer Mata ut?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-01 19:05

Det gör inget.

Är likadant på min SonyEricsson, när man matat ut den ena enheten, kan man inte längre mata ut den andra ("enheten upptagen"), men telefonen anger att usb-kopplingen är avslutad. Använder helst bluetooth alternativt minneskortläsare vid större filöverföringar.

Jag har haft samma problem men lyckats avlägsna dem på "rätt" sätt genom att markera både PHONE och CARD på samma gång och sedan klickat "mata ut". Då har det funkat för mig.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2008-07-01 22:14
Ursprungligen av maxcarlgren:

Jag har haft samma problem men lyckats avlägsna dem på "rätt" sätt genom att markera både PHONE och CARD på samma gång och sedan klickat "mata ut". Då har det funkat för mig.

Så gör jag med. Funkar utmärkt. "Mata ut" åstadkommer man också genom att trycka CMD och E. Om nån nu missat det.

1
Bevaka tråden