Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diablo III

Tråden skapades och har fått 169 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Diablo III

Jag kissar på mig. Synd att man får vänta 1-2år innan det kommer.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-28 13:48

Sweet!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-28 14:22
Ursprungligen av willhaven1980:

Diablo III

Jag kissar på mig. Synd att man får vänta 1-2år innan det kommer.

Men då har du gott om tid att skaffa inkontinensskydd iaf...

coolt! Trodde inte det skulle komma, men det ser fett ut.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-06-28 16:28

Det kan bli riktigt grymt, jag spelade ettan i många år, lokalt nätverk med min granne.
När tvåan kom blev man så besviken däremot.

Har inte spelat spel sedan dess i det stora hela.

Ursprungligen av Sidde:

Det kan bli riktigt grymt, jag spelade ettan i många år, lokalt nätverk med min granne.
När tvåan kom blev man så besviken däremot.

Har inte spelat spel sedan dess i det stora hela.

Precis tvärtom för mig, tyckte aldrig att Diablo var intressant. Däremot Diablo 2 samt Expansionen var ett sjujäkla äventyr. Hoppas de fortsätter på den vägen. Jag är dock ingen inbiten gamer så kanske är jag lättare att få nöjd

Att man inte kunde skada sina medäventyrare med en felplacerad eldboll i tvåan tog bort det intressanta för mig.

  • Medlem
  • 2008-06-28 18:07

grafiken verkar grym dock saknar jag änventyrskänslan man kan få i tex baldurs gate. hoppas att den finns där och att det inte är så linjärt som spelet är beryktat för.

rent blizzardmässigt så ser jag mer fram emot StarCraft 2, men diablo 3 lär bli sjukt coolt också!
Dags att slita ut nya datormusen sen då

  • Medlem
  • 2008-06-28 18:32

Rackarns va härligt!
Det blir mycke blizzard nu...
Min favvo Necron hoppas man ju på, men som witchdoctorn såg ut så tänkte man necro. Eller kanske tänker dom shaman med den? Hoppas, hoppas.

Jag spelade aldrig Diablo 1, vad var skillnaden när D2 kom? Ni var besvikna, jag fick en kick av D2...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-06-28 23:09

Nu kommer alltså både Diablo 3, Red Alert 3 och Starcraft 2 snart. Det är mycket att se fram emot!

Kanske blir det roligare med fler moderna spel på Macsidan också.

witch doctorn verkar fan insane. plöjde allt i sin väg. måste varit lite boostad med gear kändes det som

men antar att det blir SC2 först, sen wow-expan sen D3, tyvärr! vill ha D3 typ nyss! wow-knarkare som man är vill man ha expan men tappa totalt intresse för den när dom berätta om D3.

frågan är, blir det samma klasser från de tidigare spelen eller blir det helt nya eftersom de inte har announcat dem? (d3 alltså)

  • Medlem
  • 2008-06-29 16:30

Ja jag blev grymt impad av gameplayfilmerna! Både Barben och WD:n såg iofs lite väl overpowered ut... Men va snyggt det är med "kontakten" med omgivningarna!

Känns ju lite som Witchdoctorn är en necro på nåt sätt tycker jag med sina "confusion" och "fear" liknande spells, plus summon då.

Jag tänker att det måste bli nån mage/sorceress liknande figur också och visst står det 5 klasser?

1. Barb
2. WD
3. Sorceress/mage
4......
5......

Paladintyp funkar väl, och hunter/amazon troligen. Vad tror ni? Åhhhh, vill ha nu!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-06-29 19:02

Jag har alltid spelat på pc, kommer detta funka i mac os eller är det bootcamp som gäller?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-29 19:26
Ursprungligen av gustavb:

Jag har alltid spelat på pc, kommer detta funka i mac os eller är det bootcamp som gäller?

Kommer släppas till Mac samtidigt.

Blizzard har väl som princip att alla deras spela ska funka på MAC

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-06-30 00:24

Vad bra, läste det på sidan nu också. Tack

Ja, till och med 3.5 år gammla WoW funkar ju på macen, så varför inte ngt nytt?
Dock så har jag funnit en nackdel med mac om man spelar; Otroligt svårt att att ladda ner patchar online, utan blizzards loader ( som tar ca 4000 år ). Någon som har något sjukt bra tips på vart jag kan hitta? Installerar det på min nya Macbook pro nu, och det har gått ungefär 25% på 4 timmar.. JAG DÖR!

  • Medlem
  • 2008-06-30 13:08

Du har kanske fått ner det i skrivande stund? Jag vet att på vår servers inofficiella forum så läggs det snabbt ut en länk till nåt annat ställe, men jag kunde inte hitta det just nu

Ska leta reda på mina gamla saves till D2 nu, har startat nya men jag saknar min gamla Necmadeth!

Nånstans läste jag snabbt att det finns en ny patch som gör D2 skivoberoende, nån som kan bekräfta det?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-06-30 13:15
Ursprungligen av Ziggy:

Du har kanske fått ner det i skrivande stund? Jag vet att på vår servers inofficiella forum så läggs det snabbt ut en länk till nåt annat ställe, men jag kunde inte hitta det just nu

Ska leta reda på mina gamla saves till D2 nu, har startat nya men jag saknar min gamla Necmadeth!

Nånstans läste jag snabbt att det finns en ny patch som gör D2 skivoberoende, nån som kan bekräfta det?

Stämmer. Finns på Apples downloadssektion. Skivoberoendet kräver två filer som normalt inte finns i D2-mappen. Mer info finns i uppdateringen.

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2008-06-30 19:33

d3: Jag hoppas bara att det inte kräver en überpc eller en macpro för att lira. Vill inte skaffa pc och muskelmacar är äcklig dyra.

d2: Någon som lirar d2 som vet något om problemet som uppstod iom nya patch 1.12? D2 startar inte och det beror tydligen på att 10.5.3 tog bort 256-färgers-paletten... Kan man återinföra den på något sätt själv istället för att vänta på någon specialpatch från blizzard i samarbete med apple som verkar krävas och det verkar skrivas om?

Ursprungligen av Notch:

d3: Jag hoppas bara att det inte kräver en überpc eller en macpro för att lira. Vill inte skaffa pc och muskelmacar är äcklig dyra.

d2: Någon som lirar d2 som vet något om problemet som uppstod iom nya patch 1.12? D2 startar inte och det beror tydligen på att 10.5.3 tog bort 256-färgers-paletten... Kan man återinföra den på något sätt själv istället för att vänta på någon specialpatch från blizzard i samarbete med apple som verkar krävas och det verkar skrivas om?

Jag trodde 1.12 fixade problemen som skapades iom Leopard 10.5.3? Har inte provat själv men patchen som kom skulle ju fixa bl.a. dessa felen.

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2008-06-30 20:45
Ursprungligen av mackeswissman:

Jag trodde 1.12 fixade problemen som skapades iom Leopard 10.5.3? Har inte provat själv men patchen som kom skulle ju fixa bl.a. dessa felen.

Nej, nej, nej. Det enda som 1.12a-patchen gör är att man kan lira utan cd.

Ursprungligen av Notch:

Nej, nej, nej. Det enda som 1.12a-patchen gör är att man kan lira utan cd.

Citat:

What’s New in this Version
- Fixed an incompatibility between Rosetta and OpenGL mode on Intel Mac.
- If all required Diablo 2 '.MPQ' files are installed on the hard drive, the game will no longer require the CD to play.

Vissa har dock fortfarande problem. Tror det beror på vilket grafikkort du har om du drabbas eller ej.

Några löste problemet genom mycket pill i denna tråden på macrumors:
Prova på egen risk.

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2008-06-30 21:10

Åfan. Inte funkade patchen på min mbp iaf. Ska kika på din länk!

  • Medlem
  • 2009-06-03 16:38

Någon som vet när d3 kommer? Har försökt hitta systemkraven men hittar ingenting sådant.

  • Medlem
  • 2009-06-04 10:02

Nä, inga specifikationer än. På Diablo3 sidan står att det kommer när releasen närmar sig, bara att den såklart är mac och pc "kompatibel".

Och release är inte satt än heller. Om jag får spekulera så dröjer det nog ett tag, jag får för mig att Starcraft 2 kommer släppas först, och dom vill nog inte släppa två spel för nära varandra. Plus att presentationer av nya klasser verkar ha stannat av...

Den som väntar på något goth...

Ser mycket bra ut. Det enda jag kan reta mig på i sådana här spel är den höga floskelnivån, men även här ser det bra ut. Hoppas det är lika bra storyline, så det inte känns som att titta på en sjuåring som leker med sina ninja turtles...

Blizzard ger inte ut floskelspel.

Blizzard, i min värld, lika med en kvalitéstämpel.

  • Medlem
  • 2009-06-05 17:28

Jag tror det blir bra, jag hoppas bara att det inte kommer bli för tungt för min macbook.

Bevaka tråden