Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro till Tv'n.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle behöva en kabel så jag kan koppla min Macbook Pro till crt tv. Vad behöver jag för kabel?

Länka gärna till produkten på applestore eller macoteket,

Har en:
System Info: Model: MacBook Pro, Core 2 Duo Santa Rosa · CPU Speed: 2 @ 2.2 GHz · L2: 4 MB · RAM: 2 GB · Graphics: GeForce 8600M GT (128 MB) · OS X: 10.5.3 ·)

vanlig VGA-kabel, finns på computercity för 220 kr (10 meter)
Och en Dvi-adapter från applestore

Hoppas du får upp bilden på tvn;)

Lycka till

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-06-29 23:11

Jag tror visst JohnieWebdesign missade ett nyckelord i trådskaparens inlägg; CRT-TV.

Det blodsugare behöver är en Apple DVI-till-video-adapter: Apple Store (Sverige) - Apple DVI-till-video-adapter

Beroende på vad du har för ingångar på TV:n har du ett antal alternativ. Komposit eller S-VHS via separata ingångar eller via SCART. S-VHS (Också känt som S-video) rakt in i TV:ns S-VHS-ingång ska ge bäst bild har jag hört. De kablar och eventuell SCART-dosa du behöver finns på Clas Ohlsson eller Kjell & Co där de även gärna hjälper till om du går dit och frågar.

Senast redigerat 2008-06-29 23:23

Det är en tv ifrån 2007 så den borde ha s-video...

Går ljud via s-video också? Eller hur får man ljudet till tv's högtalare (inbyggda) från datorn?

Ljud går inte att föra över via S-Video, men däremot så finns flera S-Video kablar med medföljande 3.5mm sladd (AUX), som fördelaktigt kan konverteras till en Scart-kontakt.

tusen mil ifrån samma kvalitet som du får från en DVI till HDMI, vilket jag kör med just nu.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-06-30 00:44

CRT-TV:n bör ha RCA-ljudingång i form av en röd och en vit ingång. Koppla in en sånhär kabel: RCA-Kabel mellan din Macbook Pro och TV:n så får du även ljud. Det är troligt att du behöver skruva upp volymen ganska rejält både på Macbook Pro:n och på TV:n för att få tillfredställande volym.

Hmm...

Den där kontakten ska alltså in i datorns hörlursuttag?

Ursprungligen av blodsugare:

Hmm...

Den där kontakten ska alltså in i datorns hörlursuttag?

Huvudet på spiken!

1
Bevaka tråden