Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa bugdetskrivare med macstöd?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-28 18:34

Hej gott folk!

Jag skulle behöva lite hjälp i skrivardjunglen, är nämligen på jakt efter en skrivare som har följande egenskaper (rangordnat)
1. billig i inköpspris, och i drift (gärna att erkänt märke så patroner är lätt att få tag i)
2. kompakt!
3. snabb (inte så viktigt, men eftersökt.)

Mitt prisintervall hamnar väl upp till ~600:-
Skrivaren kommer vara direktkopplad till macbooken, och mer eller mindre uteslutande skriva ut text. God färg- och bildutskrift är alltså overkill för mig

Tack på förhand!

/Christian

Jag kör en sån här:

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-29 12:55

Den ser dyr ut :/ Många delar i järn...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-29 17:12

Kör en Brother själv.
BROTHER HL-2030 - Svartvit laserskrivare i kompakt design

Skulle personligen aldrig köpa bläckstråle om jag inte verkligen behöver skriva ut färgfoton eller dylikt, lasertoner torkar aldrig som bläck har en tendens att göra.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-06-29 17:53

HP har en del billiga skrivare som funkar bra med mac.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-29 17:59

Men var noga med att kolla först, för HP har även några billiga skrivare som INTE funkar så bra med Mac.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-06-29 18:00

Brother brukar ha bra macstöd har jag för mig. Samsung har inga drivare till min skrivare, men som tur är funkar det med portade linuxdrivisar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-29 18:30

Brotherskrivaren jag tipsade om här uppe funkade rakt ur lådan... behövde bara koppla i sladden och köra.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2008-06-30 10:49

Brother är ett sympatiskt företag som har cupsdrivare(unix och OS X skrivarsystem) till både skrivare och märkapparater, billiga skrivare dock kan vissa modeller vara si o så i kvalitet men har du tur får du många billiga utskriver och en bra skrivare. Som jag skrivit i många andra trådar, GDI är en styggelse och likaså har/haft HP en del skrivare (101x ) med PCL-light som bara hanterar grafik och inte text. Står det att skrivaren klarar PCL6 eller PS så är det sällan några problem.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-30 11:18

Skrev ut på en Brother för ett par dagar sen. Plug and Play, love it!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-30 12:26

Tack så jättemycket för er input! Det lutar mot laser-Brothern.

1
Bevaka tråden