Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för att skissa upp kontor?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är inte jätteseriös, men skulle vilja börja skissa på hur man skulle kunna inreda ett kontor. Har provat IKEAs home planner, men de har bara en tiondel av sitt utbud med i programmet, vilket gör det lite värdelöst. Annars hade det programmet varit tillräckligt för mig!

Jag sitter på en MacBook 2.2ghz med 4gb ram, men grafiken är ju inte den bästa, så programmet jag isåfall kommer använda bör inte vara för tungt mot grafikkretsen.

Har ni några tips?

Jag har testat Googles SketchUp (hette det väl?) men det var seeeeegt på min MacBook...

Omnigraffle använde jag en gång i tiden, funkade rätt bra. Inte supersnyggt, men om du mest ska testa olika planlösningar och ungefär vart möbler ska stå kanske det räcker.

The Omni Group - OmniGraffle

Tack för tipset!

Kanske ska nämna att med tanke på att jag inte är jätteseriös är jag inte sugen på att köpa ett program för $40... Gratis är gott, men $10-20 funkar också.

Just det, Omnigraffle kanske är lite dyrt. Tror jag fick med det när jag köpte min förra dator, därför jag använde det. Aldrig brytt mig om att uppdatera doc.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-29 11:00

Gjorde min lägenhet i Sweet Home 3D för ett tag sedan. Fungerade helt ok.

Sweet Home 3D

Ursprungligen av vajone:

Gjorde min lägenhet i Sweet Home 3D för ett tag sedan. Fungerade helt ok.

Sweet Home 3D

Haha, står ungen på din avatar och kräks?!

Tack för tipset! Ska kolla in det.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-06-29 11:13

Kanske för avancerat men gratis:
Google SketchUp

Sorry såg att du redan provat det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-29 16:08
Ursprungligen av henkebarn:

Jag är inte jätteseriös, men skulle vilja börja skissa på hur man skulle kunna inreda ett kontor. Har provat IKEAs home planner, men de har bara en tiondel av sitt utbud med i programmet, vilket gör det lite värdelöst. Annars hade det programmet varit tillräckligt för mig!

Jag sitter på en MacBook 2.2ghz med 4gb ram, men grafiken är ju inte den bästa, så programmet jag isåfall kommer använda bör inte vara för tungt mot grafikkretsen.

Har ni några tips?

Jag har testat Googles SketchUp (hette det väl?) men det var seeeeegt på min MacBook...

Sketchup ska ju inte sa mycket jos, kolla efter en 5.0 som var gratis den med

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-06-29 23:58
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-29 23:59

Så är det.

Världens bästa bild. Check it out: http://www.planetdan.net/pics/misc/eagan_big.jpg

1
Bevaka tråden