Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP 2.4 vs 2.5 ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-28 20:25

4000 kr i skillnad. Märker man någon skillnad? Jag är lite tveksam på vilken jag ska köpa?

Tacksam för kommentarer.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-06-28 20:34

Prisskillnaden ligger inte enbart i CPU:n, du kommer inte att ramla av stolen i prestandaskillnad mot 2.4 och 2.5. Det som skiljer är hårddisk och grafikminne.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-28 20:46

Nämnas kan att jag sysslar en hel del med video och foto. Jag har läst att det är bättre att skaffa 2.4GHz och mxa minnet. Hur stor skillnad gör grafikminnet?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-06-28 20:51

Grafikminnet har du mest nytta av i 3D spel. Kan inte tänka mig att 256MB vs. 512MB gör någon skillnad i videoredigeringsprogram. Satsa hellre på 4GB RAM minne precis som du skriver.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-29 15:50

Hehe jag tror man får sitta med ett välkalibrerat stoppur om man i praktiken skall uppleva skillnaden. Du kanske kan få några fler pinnar i syntetiskt benchmark om man tycker om sådant.
I teorin bör den högre klockfrekvensen också leda till högre effektförbrukning och mer värme. Men skillnaden där är nog försumbar.

Grafikminnet däremot går nog att uppleva skillnad om man jobbar i 3D applikationer med stora högupplösta texturer kanske?

4000 spänn för detta är nog pengar i sjön för de flesta.

1
Bevaka tråden