Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Airport Express

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte mig en Airport Express idag för att streama musik från min Macbook till stereon. Fick genast problem då itunes slutade spela och följande felmeddelande dök upp: "Ett fel uppstod vid anslutningen till fjärrhögtalaren. Ett okänt fel uppstod (-15000)." Kikade runt lite på nätet och hittade andra som haft samma problem. Lösningen för dem var att stänga av brandväggen, eller tillåta itunes i densamma. Testade detta, utan framgång. Är det någon som har någon aning vad det kan röra sig om för problem? Har en d-link-router, kan det vara den som ställer till det? Väldigt tacksam för svar!

Prova att återställa Expressen. Finns en liten vit gummiplopp bak där du kopplar in kablarna som du håller inne (med hjälp av gem eller pennspets) i ett par sekunder tills lampan blinkar till. Sen får du fixa inställningarna igen, men det kan mycket väl lösa ditt problem.

Tack för svaret henkebarn! Gjorde detta, men det hjälpte tyvärr inte heller... Exakt samma problem uppstår. Två gånger dyker felmeddelandet upp, sedan går det bra att spela ett litet tag igen. Mycket märkligt och enerverande...

Prata med återförsäljarna och fråga om det kan vara hårdvarufel?

Jag pulade lite med min router, bytte kanal och så, och nu funkar det bättre. Inte perfekt, men bättre. Men det får nog ändå bli att ta ett snack med återförsäljaren.

1
Bevaka tråden