Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2x3=6 GB när?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När kommer man kunna köpa ett stick med 3 GB så man kan få 6 GB i sin MacBook PRO. Är detta möjligt ? eller pallar inte moderkortet det ?

Funderar nämligen på att byta upp mig till 4 GB men kan tänkas vänta någon månad om 3 GB kommer snart.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-06-28 18:49

Kommer inte att komma i det närmaste - 3 GB storlekar kommer nämligen inte utvklas eftersom man jobbar med är dublering av minnes storlekar - däremot 2x4=8 kommer att komma troligen nästa MBP Modell - HP har redan profs notbooks med anonserat stöd

så nåsta steg blir 4x2 dvs 8.. och det är inte lönt att vänta på det typ..

ingen macbook (pro) hittills stödjer mer än 4GB minne iaf, oavsett hur stora minnesmoduler som tillverkas...

Precis som gabriela skriver är max adresseringsutrymme för dagens processorer 4GB.
Det är inte lönt vänta på det, du kommer inte ha ngn nytta av dem iaf.

4GB går lös på ca 700 spänn sist jag kollade, det är en "Nobrainer" (man behöver inte tänka sig in i ngt större beslut.. man handlar det helt enkelt)

Ursprungligen av Goflorp:

Precis som gabriela skriver är max adresseringsutrymme för dagens processorer 4GB.
Det är inte lönt vänta på det, du kommer inte ha ngn nytta av dem iaf.

4GB går lös på ca 700 spänn sist jag kollade, det är en "Nobrainer" (man behöver inte tänka sig in i ngt större beslut.. man handlar det helt enkelt)

Nja processorerna kan adressera bra mycket mer minne än 4 GB. Däremot så begränsas minnesmängden av minneskontrollern på morderkortet.

Ursprungligen av hansfilipelo:

Nja processorerna kan adressera bra mycket mer minne än 4 GB. Däremot så begränsas minnesmängden av minneskontrollern på morderkortet.

Ok dårå.. resultatet är iaf att mina 4GB käkas upp fort som fan, jag skulle må bättre om datorn kunde hantera 16GB istället....

Lightroom + PSP + Safari + Numbers + Keynote + Transmission + GraphicConverter + iTunes + Printern + Panoramaprogrammet + iChat ... hallå.....

Haha Nobrainer,

jepps har nu inhandlat lite mer ram,

Tack ska ni ha

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-06-29 21:59

Montevina a.k.a Centrino 2 vPro kommer att stödja 2x4GB vad jag förstått. Har sett ett par nya HP's som har stöd för det iaf. Längtar efter den Macbook Pron.. ska lätt ha den.

1
Bevaka tråden