Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shared Desktop och säkerhet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-28 18:35

Hej,
Är en ny ägare av en iMac 24 med OS X Leopad. Har sedan gammalt en iMac G5 med OS X Tiger. Har pillat lite med Shared Desktop eller vad det n heter i Leopard och kopplat upp mig med mitt konto(Admin) på min gamla iMac. Allt funkar fint men döm om min förvåning och förskräckelse då min sambo loggar direkt mot den gamla iMacen. Jag kan via min nya mac följa hennes arbete på skärmen. Hon verkar inte märka att jag ser allt. Detta kan ju säkert vara använbart om man är lagd åt det mer svarsjuka hållet och vill spionera men jag klarar mig bra utan den möjligheten. Ska det verkligen funka på detta vis. I Windows kan enast en vara inloggad mot samma desktop och då krävs dessutom samma användare för att se dennes desktop.

Vad tror ni?
MVH,
Ranger

man måste ju ha användarnamn och lösenord för att fjärrstyra. Så funkar det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-28 18:52

Jo men mitt användarnamn och lösenord räckte för att se min sambos session med ett annat användarnamn lösenord. Känns inte helt korrekt får jag lov att säga med min begränsade kunskap om datorer:)

hmm men då är du admin på den datorn.

Man kan ställa in i inställningarna vilka användare som skall tillåtas ansluta och vad de skall få göra.

1
Bevaka tråden