Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dammkorn innanför glaset :(

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-12 15:36

Efter ett tag nu börjar jag märka att det går in damm innanför skärmen i iMacen.Finns det damm hos er också?Jag vill bara se om det är många som har det,kanske jag inte är ensam om det...Iallafall ska jag nu ringa apple om fråga om det,Kommer med svar.

Jag har hört talas om detta med då gällde det rökare som röker framför datorn och röken sugs in underifrån och fastar på insidan av glaset. Det är ingen garantirep enl Apple.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-12 18:14

Har man en sugklocka går det att lyfta av glasrutan och torka bort smutsen.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-12 22:09
Ursprungligen av mbp:

Har man en sugklocka går det att lyfta av glasrutan och torka bort smutsen.

Såntdär vågar jag mig inte på,Min mobil hade fullt med damm innanför skärmen så jag köpte en special mejsel,öppnade och försökte putsa bort dammet.Resultatet:mer damm och sönder repigt case.Lyckat!:p Men jag kan vänja mig,det är ändåså bara typ 3 damm korn.
förresten ringade jag Apple care och såklart hänvisade han mig till en service affär i närheten...Jaja vem bryr sig!;)

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-18 11:53

Crap,det går in mer o mer Är det ingen som har samma problem som jag.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-28 11:47

Mer damm....:'(

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-28 11:51

Städa?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-28 16:57

Det är rent hela tiden i mitt rum,Dammsuger max var fjärde dag,håller rent bord och macen och allt annat i rummet. Why me?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-07-03 15:19

Jag har läst på apples forum och jag verkar inte vara den enda,Lyckligtvis kan man få bort det själv,man ska lyfta glaset och rengöra under och glaset sitter fast med hjälp av magneter,det blir lätt.Bäst ska ju vara att ha luft på burk,sån man köper i siba osv.
finns tom videos på youtube där några gör det

Länk: YouTube - Cleaning between glass on New iMac
: YouTube - New iMac Screen Cleaning Behind Glass - Safely.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-03 15:38

Hoppas du får bort det

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-07-03 15:45
Ursprungligen av Pillis:

Hoppas du får bort det

Jag kommer att rensa den en gång per år,så störande är det väl inte..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-03 16:30
Citat:

Jag kommer att rensa den en gång per år,så störande är det väl inte..

Det verkade som den mest störande saken då det bara fortsatte och fortsatte, enligt dig.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-07-03 16:50
Ursprungligen av Pillis:

Det verkade som den mest störande saken då det bara fortsatte och fortsatte, enligt dig.

Eftersom jag trodde att det inte gick att fixa!

"Det är rent hela tiden i mitt rum,Dammsuger max var fjärde dag,håller rent bord och macen och allt annat i rummet. Why me?"

Ja, varför dig fedi-93 ? Jo, det är för att du lägger märke till damm så mycket. Lite damm skadar ingen. Dammsuger var fjärde dag ? Är du en svärmorsdröm ?;) Kan vi bli kompisar så du kan påverka mig att städa oftare än en gång i månaden, please ?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-07-03 18:51
Ursprungligen av KaRo:

"Det är rent hela tiden i mitt rum,Dammsuger max var fjärde dag,håller rent bord och macen och allt annat i rummet. Why me?"

Ja, varför dig fedi-93 ? Jo, det är för att du lägger märke till damm så mycket. Lite damm skadar ingen. Dammsuger var fjärde dag ? Är du en svärmorsdröm ?;) Kan vi bli kompisar så du kan påverka mig att städa oftare än en gång i månaden, please ?

Varför inte,Buddy Men 1 gång per månad,det skulle jag inte klara.

"Men 1 gång per månad,det skulle jag inte klara."

Vem har sagt att jag klarar det ? Tycker jag är en skitgris emellanåt. Fast de största dammråttorna fångar jag in med händerna titt som tätt. Har läst någonstans att damm i lägenheter till mesta delen kommer från människorna. Och jag som trodde att det var från möbler och att det kom in från luften utifrån (true !).:tveksam:

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-09-28 21:57

Okey,that's it! Nu ska jag lämna in den,fixar det inte sig utan det kommer mer skit plus fingeravtryck från dom på service blir det ANNAT!

Ps
Har du städat bra nu KaRo?
Ds

1
Bevaka tråden