Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Razer Copperhead på mac ?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-11-26 18:34

Hej
Är i tankarna av att skaffa en ny mus och har kollat in Razer Copperhead, någon som har den till sin mac ? hur funkar det med inställningar av knapparna och dpi:en ?

/Jerry

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-01 21:12

haha, jag har en. men den fungerar inte, min mac tror att den är ett tangentbord när man kopplar in den, och jag hittar inga drivar från www.razerzone.com . jag kan högerklicka, men that's it.

tänkte det va dags att återuppliva den här tråden

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-01 21:14

Hihi, det där med "tangentbord" vart nästan klockrent.. Så vilken bokstav blir högerklicket?

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-12-02 10:43

Finns ju annars Diamondback aka Razer Pro (www.razerpro.com) som fungerar med OS X.

Jag ahr en Diamond black mus. Jag får min Macbook på lördag så då kan jag rapportera huruvida vilka bokstäver jag får via den eller om den fungerar som mus.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-02 13:27

Jag har en Diamondback till min MBP. Funkar utmärkt.

Bumpskij.

Någon som hittat hur man får sidoknapparna att fungera som bakåt/framåt i Safari etc?

Thankskij.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-28 01:07

tanka hem USB overdrive och binda knapparna till det du behöver dem till

http://www.senlick.com/macsw/usb-overdrive-x-1048.dmg

Tack ivar!

USB Overdrive fungerade inte alls för mig, och tydligen för fler Razer Copperhead-ägare. Hur som helst så fick jag till det med SteerMouse, i övrigt också ett redigare program vad jag kunde avgöra.

Det finns en Razer Deathadder just anpassad för Mac, den lyser vitt istället för blått :D!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-08-11 12:06

Hur bra är Razers specialanpassade Mac-möss, egentligen?
Min Diamondback ville bara funka sådär (var inte helt nöjd med accelerationen trots massor av fipplande, men då med USB overdrive / steermouse, hittade inga riktiga drivare sist jag försökte), men då det var en riktigt bra mus i Windows är jag villig att prova igen.

Vilka kör, vilka är nöjda och hur mycket pill krävdes det?
Jag har tittat på Razer Diamondback Pro (verkar heta lite olika överallt, här på prisjakt: Razer Diamondback Pro v1.6 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Möss) och är ganska sugen, men vill som sagt veta om det är värt besväret eller inte

Skall väl dra mitt strå i stacken här. Stod igår och velade som 17 mellan copperhead, deathadder, diamondback samt lachesis. Blev Lachesis, dock fanns inga drivrutiner, men tumknapparna på vänstersida styrdes upp med steermouse. de på andra sidan är för att byta profil (vilket jag inte använder) och knapparna nedanför scrollern är DPI-upplösningen (toksmidigt när man vill gå över och t.ex. rita detaljerat, iaf om man som jag inte lämpar sig som kirurg ). Min sammanfattning är iaf att detta (med steermouse) är en helt underbar mus!

Finns en sak jag vill korrigera och det är att musfan skall slockna när skärmsläckaren drar igång, samt stänga av den fula in-/uttoningen av loggan

1
Bevaka tråden