Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gmail IMAP i Mail, frågor

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag gick nyligen över från att använda POP till att använda IMAP i Mail (jag använder Gmail). Detta fungerar bra och jag är nöjd, men något jag irriterar mig på är mapparna som hamnar i käll-listan i Mail. Under den nya kategorin "Gmail IMAP" så har "Skickat, Borttaget, Skräppost osv dykt upp. Gissar att va de visar är mailen som finns på servern, men det är fortfarande någonting som irriterar mig. Använder dem aldrig.

Går de att ta bort, eller har de någon bra funktion som jag har glömt?

MVH

Jag undrar också detta + ett par andra frågor:

1. Verkar inte som man kan kombinera Mails Regler/Rules med IMAP. Min skräppost blir t.ex. inte satt som "Read" längre
2. Kollar mitt IMAP/GMail-konto i Mail.app både på jobbet och i hemmet. Är inte meningen att mailen då ska vara satta som lästa när jag efter en arbetsdag kollar av mailen hemma? Verkar inte vara så för mig

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2008-06-27 23:59

Bumpar den här tråden, de här extramapparna håller på att göra mig vansinnig. Jag måste dessutom öppna nya mail både under brevlådor och under "gmail" för att de ska markeras som lästa.

Någon som har någon ledtråd hur man löser detta elände?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-02 12:07

Markera brevlådan och: Skitch.com > mikaelf > Spam — Gmail IMAP (48 brev, 48 olästa), och gör så för alla lådor.

1
Bevaka tråden