Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur avinstallerar man MySQL 6.0

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är det någon som fått Joomla att fungera med MySQL 6.0!
Inte då jag i allafall!
Hoppas någon vet hur i hellskotta man avinstallerar MySQL 6.0 eller får det att fungera med Joomla!

Jag har testat -:
Marc Liyanage - Software - Mac OS X Packages - MySQL - Remove old MySQL
men det funkade inte.

Efter en massa surfande hittade jag detta;

"- The best way to uninstall the version you mistakenly installed is to use the terminal application.

Do the following in terminal:
1) cd /usr/local (change directory to...)
2) ls -l (directory listing)

you should see a directory listing for /usr/local. You should see an install directory for mysql called something like "mysql-standard-5.0.19-osx10.4-powerpc" (that is what mine looke like). You will also see a symbolic link (like a shortcut shortcut) "mysql -> mysql-standard-5.0.19-osx10.4-powerpc". This is just an alias to the long directory name.

3) sudo rm -R mysql-standard-5.0.19-osx10.4-powerpc (you will have to enter your administrator password - this is the password for your main mac account that you set up when you installed your OS or first set up your machine.)
4) ls -l (verify that the directory is gone)

That should do it for you. Reinstall the correct MySQL package for your OS version after you have deleted your other mysql directory -"

Bevaka tråden