Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se på skärmen från sidan

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-27 18:58

Jag är lite nyfiken på om allas skärm ändrar nyans.Det stör mig inte alls,Bryr mig inte ens,bara ren nyfikenhet.Det är den senaste iMacen jag menar.Från sidorna blir den varm och uppifrån blir det en kall nyans.Hur är det med er?:)

  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2008-06-27 19:06

Vilken storlek på skärmen är det? 20-tummarna har väl en TN-skärm (tror jag dom brukar kallas) och har inte samma kvalitet som 24-tummarna. Nackdelen med TN-skärmar (som man oftast inte tänker på ifall man inte använt en bra skärm förut ) är att färgerna inte är lika tydliga och att betraktningsvinkeln är låg vilket gör att "nyansen" ändras när man tittar snett på den.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-27 19:38
Ursprungligen av arood:

Vilken storlek på skärmen är det? 20-tummarna har väl en TN-skärm (tror jag dom brukar kallas) och har inte samma kvalitet som 24-tummarna. Nackdelen med TN-skärmar (som man oftast inte tänker på ifall man inte använt en bra skärm förut ) är att färgerna inte är lika tydliga och att betraktningsvinkeln är låg vilket gör att "nyansen" ändras när man tittar snett på den.

Ja,det är 20" jag har.Det var en bra förklaring...

1
Bevaka tråden