Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Wireless Keyboard - switcha mellan Mac och PC

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis köpt ett trådlöst tangentbord från Apple och är jättenöjd! Min tanke var att ha tangentbordet till min PC till vardags. Och sedan till helgen koppla Macbooken till TV:n och surfa i soffan.

Men jag har inte kunnat "switcha" mellan datorerna på ett smidigt sätt. När den är synkad mot en dator, går det inte att synka den till den andra. Ganska irriterande. Enda lösningen som jag hittat är att plocka ur batterierna (nollställa?) och sedan para ihop tangentbordet igen. Inte så smidigt.

Är det någon som vet hur jag ska gå till väga?

Håller du inne strömknappen på höger sida så stängs tangentbordet av. Kanske hjälper?

hade samma problem.

hittade en lösning, jag gjorde mig av med PC´n

Ursprungligen av dumburken:

hittade en lösning, jag gjorde mig av med PC´n

Hihi... Som jag längtar till min PC har gjort sitt! Den kommer att ersättas av en sprillans ny iMac en vacker dag. Men än så länge duger PC:n.

Tangentbordsproblemet verkar ha löst sig av sig själv. Mer eller mindre. Jag har synkat t-bordet mellan båda datorerna och nu fungerar det oftast. Mot PC:n måste jag ibland starta upp Bluetooth-mjukvaran och söka rätt på t-bordet.

Ursprungligen av iTiger:

Tangentbordsproblemet verkar ha löst sig av sig själv. Mer eller mindre. Jag har synkat t-bordet mellan båda datorerna och nu fungerar det oftast. Mot PC:n måste jag ibland starta upp Bluetooth-mjukvaran och söka rätt på t-bordet.

Samtidigt menar du eller? Jag växlar mellan Win Vista och Mac OSX med bootcamp och skulle vilja att det fungerade helt flawless rakt igenom.

Ursprungligen av eurodanzisch:

Samtidigt menar du eller? Jag växlar mellan Win Vista och Mac OSX med bootcamp och skulle vilja att det fungerade helt flawless rakt igenom.

Jag använder aldrig datorerna samtidigt, om det är det du menar. Säkrast är att stänga ner en dator, stänga av t-bordet och sedan starta andra datorn och starta t-bordet. Då brukar det fungera.

Men att byta mellan datorerna när båda är på, då strular det.

Det som är det fina, när man väl fått smak på mac vill man inte byta tillbaka till pc.

Man märker det fort när man försöker leta efter kommando tangenten på en pc

Ursprungligen av iTiger:

...Men jag har inte kunnat "switcha" mellan datorerna...

Vad är fel på ordet "byta" ?

...eller "växla"?

Senast redigerat 2008-06-28 10:06

Switcha knyter jag starkt till att göra sig av med pcn och skaffa en mac istället

1
Bevaka tråden