Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös router med usb, prisvärd

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-06-23 12:26

Hej

jag behöver en router som kan koppla min iMac via kabel och ansluta iPhone och en framtida MacBook trådlöst. Den behöver också ett usb-gränssnitt för att kunna ansluta en trådlös nätverkhårddisk

Prisvärda modeller av KVALITET? Gärna något billigare än Airport Extreme (anses det vara en bra pryl eller är den hyffsad och snygg?)

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-23 18:07

Extremen är bra, inget snack om saken. Visst svider det en del att betala för den men när man väl fått fart på den och hunnit uppskatta den ett tag så ångrar man sig inte, själv är jag hur nöjd som helst med mina.

Asus WL-500W har jag, den kostar lite över 1000 spänn. Den tar lite tid att få igång (man bör byta till en inofficiell programvara för att den ska funka bäst) men när det är gjort så funkar den toppen.
Den har egentligen bara två brister, enbart 100Mbit-nätverk samt överföringen till den anslutna hårddisken som är rätt slö. När man väl kopierat över grejerna till hårddisken så funkar den dock fint, hastigheten är fullt tillräcklig för att streama filmer till XBMC tex. Vilket för övrigt även funkar trådlöst utan att hacka (routern har N-nätverk).

Skaffar du en asus så se till att ha extern strömförsörjning till usb-hårddisken bara, jag tror det krävs.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-06-24 09:53

Ska du ändå lägga ut i närheten av 1000-lappen skulle jag inte tveka en sekund - AirPort Extreme. Den är gjord för att fungera tillsammans med Mac och det är en alldeles utmärkt router/switch/trådlös enhet.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-06-25 17:42

Tack för era svar - det är sant att det bara skiljer hundralappar för en Airport Extreme. Nu frestar min partner mig med att vänta en stund och kanske köpa en Time Capsule till hösten och tjuvsurfa på grannens trådlösa nät med iPhone under tiden..!

Är VÄLDIGT nöjd med min extreme. Fungerar helt perfekt.

fungerar felfritt med portdelning osv.

1
Bevaka tråden