Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telias mobila bredband. Fler med problem?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte inte sätta igång att basha Telia nu, men jag har en hel del problem med deras mobilaBredband som jag fick för någon vecka sedan.

För det första gillar modemet att koppla ur sig själv. Det har aldrig hänt att jag surfat mer än någon timme innan en förnumstig ruta dyker upp om att jag inte matade ut enheten rätt innan den kopplades ur.

För det andra är surfhastigheten nere på 0-5byte under vissa tider på dygnet. Aldrig hänt att jag kommit i närheten av deras teorietiska hastighet.

Så innan jag ringer Telia och gnabbar tänkte jag kolla om det är fler som har samma problem. Jag råkade köra inloggningen från skivavbilden de första gångerna, men jag tror inte det skulle ha fuckat upp det så mycket...

Återkommer med mera information.

Cheers,

J

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-26 21:06

Låter helt klart som nåt hårdvarufel.

Jag har ju också skaffat deras mobila och det fungerar från bra till hyfsat bra. Det kopplar ner sig ibland men ligger oftast på turbo3g-anslutning. Just nu har jag varit uppkopplad i 2h4min tex.

Om du behöver drivrutinerna till modemet så kan jag maila dem till dig. Ring imorgon om du får problem.

I övrigt är det ju skräp att Telia kommer undan med att säga "modemet ska fungera med Mac men vi har ingen support. Kolla på Tele2:s hemsida istället..." som säljaren sa till mmig i butiken. Undrar om Telia kommer att bli mer Applevänliga nu när de ska börja sälja iPhone?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-27 08:20

Måste tillstå att man får hitta nån blogg som berättar hur man installerar telia´s på Mac är lite pinsamt av telia

Såg detta på The Phone House.

Kom igång med uppkopplingen på 1 minut!
Att koppla in mobilt bredband är mycket enkelt. Plugga in USB-modemet så installeras drivrutinerna automatiskt! Det är inte krångligare än så. USB-modemet fungerar dessutom lika bra för dig som har Mac, men kräver en enkel, manuell installation. Det tar alltså inte mer än en minut innan du kan ta dig ut i gröngräset och surfa.

Telia mobilt bredband fastpris 199:-/ mån i 18 mån. - Mobilt Bredband - Bredband

Så ring till dom om ni får problem

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-19 20:19
1
Bevaka tråden