Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes ändrar filstorleken

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har ett sjukt irriterande problem. Ner jag lägger till albumomslag till skivor i iTunes så verkar programmet ändra filstorleken på mappen. Den liksom inkluderar omslaget i filerna. Detta får givetvis Azureus att bli galet och sluta seeda.

Vad är lösningen på detta problem?

Stort tack,

S.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-25 13:38

Sluta pirata?

Ursprungligen av promqueen:

Vad är lösningen på detta problem?

Om det nu, mot förmodan, händelsevis, skulle råka vara så att det handlar om musik som du får dela ut, så är nog lösningen att ha dubbla kopior av musiken:
- en för utdelning, där du lämnar filerna orörda, och inte lägger till omslag
- och en annan för iTunes, där du kan göra vad du vill med filerna, t.ex lägga till omslag.

Edit:
Men eftersom jag är ganska säker på att det handlar om icke tillåten fildelning, så stänger jag tråden här. Skulle det vara på något annat sätt, så får du rapportera eller skicka PM.

Edit 2:
Enligt trådskaparen handlar det om musik som är laglig att fildela, så jag öppnar tråden igen.

Senast redigerat 2008-06-25 15:41

Tack. Är det någon som vet vad problemet kan vara? Jag hade inte det här problemet innan. Har precis blåst om datorn och uppdaterat till Leopard. Det här problemet fanns inte innan.

Finns det någon funktion i iTunes där man kan få den att inte integrera albumomslaget i originalfilerna?

Tack.

Ursprungligen av promqueen:

Finns det någon funktion i iTunes där man kan få den att inte integrera albumomslaget i originalfilerna?

Nej.

Om det handlar om ett (eller några få) album, så är det väl inte så stort problem att ha dubbla filer, enligt mitt tidigare förslag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-26 11:54

Låt utdelade filer ligga utanför iTunes, eller exportera dom vid behov

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-02 22:49

Det finns en lösning (tror jag iaf)... om du skapar ett konto på iTunes music store och låter iTunes automatisk ladda ner omslagen åt dig så hamnar dom inte i filerna utan i ett separat bibliotek.

1
Bevaka tråden