Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro 15" vs 17"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skåne
  • 2008-06-21 16:44

tja.

ska byta jobb snart vilket innebär byta dator. har haft en macbook pro 15" i ett år nu, ruskigt fin maskin. men funderar på om man ska byta upp sig till en 17", det skiljer ju bara 500 gram. Är det någon som har erfarenhet av båda maskinerna eller endera och vet hur de är att konka med sig till jobbet varje dag? Är ju intresserad av den fetare upplösnignen på.17"......

Den här frågan hör hemma i MBP-delen av forumet.
Finns det någon moderator som kan flytta tråden?

  • Medlem
  • Skåne
  • 2008-06-25 23:26

mycket riktigt. jag är ledsen att jag missade det forumet.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2008-06-25 23:30
Ursprungligen av RockyMontana:

Den här frågan hör hemma i MBP-delen av forumet.
Finns det någon moderator som kan flytta tråden?

Polis! Polis!

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2008-06-25 23:36

Först hade jag en 15" sedan en 17" och sedan en 17" och nu har jag 15"
Om det är den enda datorn man har så är det ju 17" som man ska ha tycker jag. 15" är lite smidigare i soffhörnan och på toa.:">
Men min nästa blir en 17" igen, men med den höga upplösningen, tror att det blir häftigare att redigera fotografier i den, och jag har märkt att jag sitter hellre med min MBP än min 24" iMac.

Jag är apnöjd med min 13" MacBook av den simpla anledningen att jag vill ha EN dator och jag vill ha en smidig datorn. Jag vill inte ha en smidig och en osmidig dator. Men samtidigt så är den ju kanske lite väl liten om man sitter och arbetar seriöst, med vad det än må vara. Så nästa lär väl bli en 15" för tillsammans med den höga upplösningen så lär det fylla mitt behov.

Har suttit en del med polarens 17" och jag måste säga att den är FÖR stor. Jag skulle aldrig palla gå runt med den och den får liksom inte plats på bordet tillsammans med kaffekoppen...

Men sen arbetar jag inte med grafik i samma utsträckning som honom och han älskar sin 17"...

Sen är 500 gram rätt mycket i längden. Tänk på det!

1
Bevaka tråden