Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafikfel på min MPB

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle sätta mig och kolla på Tyskland vs. Turkiet Matchen. Lämnade min MBP ett tag, och när jag kom tillbaka så var datorn i viloläge.

När jag startade datorn så såg min skärm ut såhär:
http://gallery.mac.com/johniehjelm/100016/Bild-201_3/web.jpg

Jag blev skiträdd höll på "skita på mig". Trodde jag hade fått något graft grafikfel. Så fick jag hålla in on/off-knappen tills datorn stängdes av och startade om den.

Vad kan det vara för fel? Tacksam för hjälp!

Johnie

Ingen aning vad det kan vara för fel. Den kanske bara hamnade i för djup vila och fick såna här färgstarka mardrömmar ? REM-sömn du vet.
Mitt råd: sitt inte och glo på TV utan ge din lyxdator lite mer uppmärksamhet.

Ursprungligen av KaRo:

...sitt inte och glo på TV utan ge din lyxdator lite mer uppmärksamhet...

Du har rätt!:p MBP är mycket viktigare än överskattad fotboll;)

Tack ändå för svar

FIck samma fel efter vila för någon månad sedan, det har inte upprepat sig iaf.

Ursprungligen av BeachMagnus:

FIck samma fel efter vila för någon månad sedan, det har inte upprepat sig iaf.

Det var lugnande:p

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-25 23:15

Spara dumpen - om det återkommer så behöver den nog reparation. Min syster fick något liknande på sin MB. Hade inte tagit skärmdumpar och man kunde inte inte hitta/återskapa felet. När det sedan blivit ytterligare två som hon tog dumpar på bytte man grafikkortet - och sedan har den funkat bra.

Har hänt tre gånger på min macbook pro (penryn) sedan jag köpte den för fyra månader sedan (eller hur länge sedan det nu var den kom ). Exakt samma fel. Två gånger med rätt kort intervall och sedan en tredje gång kanske två veckor efter det.
Om jag inte minns fel så skedde det direkt efter vila alla gångerna. Andra gången hade jag kört något grafikintensivt spel innan viloläget, så jag trodde att mitt grafikkort var paj.
Skrev i någon tråd om det.. Var rätt länge sedan det hände sist och jag har typ glömt bort det

edit:
När jag läste i tråden så stod det att det var direkt efter vila första gången och sedan hände det en andra gång efter jag kört quake 4 (utan viloläge):
http://www.99.se/powerbook-macbook-pro/236799-konstig-bild-efter-v-ckning-fr-n-vila.html

tror inte det är någon fara.. verkar vara en del som råkat ut för samma sak

Yep, det där har hänt min nya MBP 17" också, efter vila. Allt OK igen efter tvingad omstart – och har förblivit OK sedan dess. Jag orkar definitivt inte dra några större växlar på det...

Katinka jag sparar dumpen. En fråga bara... Om man skulle behöva byta grafikkortet, går det på garantin? Notera att datorn är importerad från USA Feb 08

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-26 15:15

Johnie, det gick på garantin - hennes var dock köpt i Sverige
Om jag inte minns fel är det världsgaranti på Apples datorer - kanske kan du hitta något på deras webbsida. Det viktiga är väl att det är den OCH vad som gäller i USA som är aktuellt för dig, dvs inte svenska konsumentregler

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-26 23:03

det är world wide garranty på alla appleprodukter bortsett från iphone som inte stöds atm men efter den 11:e lär den göra det.

Johnie, skulle det hända igen är det bara att gå till närmsta APR eller auktoriserad service och få det fixat

Ursprungligen av crayzee:

det är world wide garranty på alla appleprodukter bortsett från iphone som inte stöds atm men efter den 11:e lär den göra det.

Johnie, skulle det hända igen är det bara att gå till närmsta APR eller auktoriserad service och få det fixat

Stort tack!:D

Fick det några gånger innan med, funkade som vanligt efter en ren installation av Leopard.

1
Bevaka tråden