Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officepaketet för Mac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp mig! Jag köpte Microsoft Office 2003 för Mac förra året. Senare fick jag höra att den programsviten lägger sig överallt i Macen med allehanda dll.-filer och allt vad det innebär. Jag hade en del konstiga problem med min MacBook och OS X 10.4 sen. T. ex att det inte gick att stega ner i en meny med bara neråtpilen. Jag var tvungen att hålla ner ctrl el. alt samtidigt. Även då betedde den sig olika, ibland hoppade den längst ner i menyraden, så fick man stega sig upp sen. Jag har alltid misstänkt att Officepaketet var boven i dramat. Nu har jag installerat 10.5.3 och därmed rensat hårddisken. Jag testar just nu iWork'08, som funkar bra, men vars program (Pages, Numbers och Keynotes) verkar enklare. Jag skulle helst vilja återinstallera Officepaketet, som jag redan äger och som innehåller mer avancerade och fler program än iWork'08, men jag vill inte ha tillbaks mitt gamla strul. Vad göra?

Office 2003 finns bara för Windows, så det bör du inte försöka installera på Mac. Om du menar Office 2004 så tror jag inte att du ska oroa dig för att den ska ställa till något knas med Mac OS X. Och office för Mac lusar definitivt inte ner datorn med dll-filer.

Om du kör windows under boot camp eller Fusion eller liknande kan du förstås installera office 2003. Inte heller då kan jag tänka mig att Office skulle påverka piltangenterna i Mac OS X.

Att installera Office 2004 innebär att man drar en mapp från installationsskivan till den egna hårddiskens programmapp. För att avinstallera drar man bara samma mapp till papperskorgen. Lätt som en plätt och inte en DLL-fil inom synhåll.

Däremot skulle jag bli förvånad om _inte_ Office för Win lusar ner en PC (eller för all del en BootCamp-partition på en Mac) med miljoner DLL-filer och annat junk.

Tack för svaren. Jag känner mig lugnad.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-26 10:12

Frågan är om du verkligen behöver office paketet, personligen klarar jag mig utmärkt med dom mer maciga programen i iWork'08 paketet (Jag menar om du ändå redan har iWork installerat)

Nu har jag stoppat tillbaks Office och det verkar funka bra. Jag äger det ju redan, annars hade det säkert funkat bra med iWork'08.

1
Bevaka tråden