Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telias abonnemangsmodell för iPhone klar

Tråden skapades och har fått 783 svar. Det senaste inlägget skrevs .

På Telias hemsida kan man nu läsa hur prissättningen på iPhone med tillhörande abonnemang kommer att se ut. Dock har man inte släppt några priser ännu...

iPhone 3G frn Apple - iPod, snabb surf och inbyggd gps Telia

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-25 16:26

Fast om de inte publicerat priserna så kan man väl inte säga att modellen är klar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-25 16:28

Jo... det är väl precis det man kan, modellen är klar men inte detaljerad.

Intressant kan jag säga.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-06-25 16:29

Snarare att abonemangs modellen är klar

Ursprungligen av Tjarven:

Snarare att abonemangs modellen är klar

Håller med, så jag ändrade

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-25 16:29

Ang. det här med fria MB ... har jättedålig koll på hur mycket man kan surfa för. Vad kan man jämföra 100,250 o 1000 MB med ... hur mkt surfar man för att komma upp i de storlekarna?

Den där sidan var väl inte helt färdig att släppas, väl? Klickar man på "Inspiration" hamnar i alla fall jag på en sida om någon Nokia-surfplatta...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-25 16:34
Ursprungligen av ulfalf:

Den där sidan var väl inte helt färdig att släppas, väl? Klickar man på "Inspiration" hamnar i alla fall jag på en sida om någon Nokia-surfplatta...

Ja, och under "Funktion" så var det alldeles nyss en hemövervakningskamera... Den är borta nu dock. Tror de sitter o uppdaterar sidan just nu.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-25 17:18
Ursprungligen av Jogin:

Ja, och under "Funktion" så var det alldeles nyss en hemövervakningskamera... Den är borta nu dock. Tror de sitter o uppdaterar sidan just nu.

Men sitta och uppdatera sida för sida på en produktions-site i realtid är väl inte så kunnigt? Eller är det så man arbetar i den branschen?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-25 17:19
Ursprungligen av frazze:

Men sitta och uppdatera sida för sida på en produktions-site i realtid är väl inte så kunnigt? Eller är det så man arbetar i den branschen?

Vissa gör tyvärr det...

Ursprungligen av ulfalf:

Den där sidan var väl inte helt färdig att släppas, väl? Klickar man på "Inspiration" hamnar i alla fall jag på en sida om någon Nokia-surfplatta...

Jo, jag tror knappast det var det Apple hade i syfte när de skapade iPhone

Prislistan och länken till Mina sidor fungerar inte heller. Långe Jan i urlen ser lite intressant ut också

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-25 16:35

Tur att man kan teckna Telias vanliga abbonemang om man hellre vill det, för det där var ju ett ganska sunkigt upplägg, tycker jag iaf.

Ursprungligen av Jogin:

Tur att man kan teckna Telias vanliga abbonemang om man hellre vill det, för det där var ju ett ganska sunkigt upplägg, tycker jag iaf.

Håller med till fullo. Hur långt kommer man egentligen på 100 mb/månad? Ska vi gissa att priserna kommer bli 299, 399 och 499 eller är det för optimistiskt?

Jag hoppas då verkligen att dom inte skojar när det står att man kan använda (framför allt KÖPA) iPhone med andra abbonemang - min tanke var att hoppa på ett 99 kr-abb + flatrate för 199/mån och sen betala telefonen direkt. Möjligtvis att jag accepterar avbetalning om jag måste.

"Med iPhone ringer du genom att helt enkelt knacka på ett namn eller nummer".

Knacka? Hehe....

Vist borde väl flatrate för data kosta 99 kr/mån:

Prisavtal SurfPort Fastpris
För dig som är flitig surfare via mobilen och använder telefonens webbläsare flera gånger i veckan så kan du teckna SurfPort Fastpris. För 99kr/månad får du surfa hur mycket du vill på vår mobila portal SurfPort och dessutom använda mobilens inbyggda webbläsare hur mycket du vill inom Sverige (läs mer om vad som avses med inbyggda webbläsaren i Frågor och svar).

Ursprungligen av Macaddict:

Vist borde väl flatrate för data kosta 99 kr/mån:

Prisavtal SurfPort Fastpris
För dig som är flitig surfare via mobilen och använder telefonens webbläsare flera gånger i veckan så kan du teckna SurfPort Fastpris. För 99kr/månad får du surfa hur mycket du vill på vår mobila portal SurfPort och dessutom använda mobilens inbyggda webbläsare hur mycket du vill inom Sverige (läs mer om vad som avses med inbyggda webbläsaren i Frågor och svar).

Om du surfar via Telias mobilportal Surfport ja. för 199 ingår tydligen all datatrafik - inte bara sån som går via webbläsaren, t ex youtube och mail ingår ju i så fall också. Känns som det finns ett värde i att få tillgång till Homerun också, eller vad nu telias wlan-surfzoner kallas.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-25 16:42

Fastpris data: 99kr i mån
Fast pris SMS: 99kr i mån (max 5000)
Telefoni: från 69kr i mån

Totalt: 267kr + samtalsavgifter

Taget!!

Ursprungligen av Jogin:

Fastpris data: 99kr i mån
Fast pris SMS: 99kr i mån (max 5000)
Telefoni: från 69kr i mån

Totalt: 267kr + samtalsavgifter

Taget!!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-25 16:46
Ursprungligen av Macaddict:

Taget!!

Ja det var väl inte så farligt..

Annars finns Telia Bingo också, 99kr i månaden, som ger dig lägre minutavgift desto längre du binder dig. Dessutom ingår fri datatrafik! Då blir ju totalkostnaden istället 198 kr + samtalsavgifter.

Ursprungligen av Jogin:

Fastpris data: 99kr i mån
Fast pris SMS: 99kr i mån (max 5000)
Telefoni: från 69kr i mån

Totalt: 267kr + samtalsavgifter

Angående Fastpris data: 99kr i mån gäller det bara genom telia surfport. Om du ska skicka mail genom iphones egna applikationer, ladda ned spel o prog och surfa utom telias surfport så blir det 199kr i månaden istället.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-26 23:32
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag undrar vart alla som rosade Telia har tagit vägen.
Alla som satt å skrockade när jag sa att det skulle bli rufflar-abbonemang.

Man kan använda Telias helt vanliga abbonemang också.

Ursprungligen av magnusobras:

Angående Fastpris data: 99kr i mån gäller det bara genom telia surfport. Om du ska skicka mail genom iphones egna applikationer, ladda ned spel o prog och surfa utom telias surfport så blir det 199kr i månaden istället.

Sant, det blir 367kr i månaden istället för obegränsad data, 5000 sms i månaden samt gratis att ringa inom Telia. Det är ett mycket bra pris om du frågar mig.

Ursprungligen av Jogin:

Man kan använda Telias helt vanliga abbonemang också.

För de är så billiga och bra menar du?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-27 09:21
Ursprungligen av PeeMaN:

För de är så billiga och bra menar du?

Exakt. 367 kr i månaden för 5000 sms, obegränsad data och gratis att ringa inom Telia är ett billigt och bra abbonemang. Personligen har jag samtalskostnader för ca 50 spänn utöver det. Så ja, det blir billigt det.

Ursprungligen av Jogin:

Exakt. 367 kr i månaden för 5000 sms, obegränsad data och gratis att ringa inom Telia är ett billigt och bra abbonemang. Personligen har jag samtalskostnader för ca 50 spänn utöver det. Så ja, det blir billigt det.

Det låter ju förträffligt men är det inte så att Telia menar med texten

"Välj mellan tre nivåer vad gäller fri datatrafik och fria minuter. Du kan använda iPhone med andra abonnemang från Telia men då rekommenderar vi att du tecknar Prisavtal Fastpris."

är att man kan "köpa loss" telefonen via förslagsvis ett imini abbonnemang sedan kan man använda ditt förslag till paket (367kr)?

alltså imini abbonemang + 367kr.

Det är så pass lite information i texten så att man spekulerar bara, men visst vore det bra med ditt förslag.

Ursprungligen av PeeMaN:

För de är så billiga och bra menar du?

Tja, IDG har kollat upp kostnaden för jämförbara abbonemang avseende mobilt bredband och inte är Telia i strykklass...

Glocalnet: 2367 kr
Ice.net 2638 kr
Tele2: 2367 kr
Telenor: 2638 kr
Telia: 2388 kr
Tre: 3235 kr
Rond 3: Prisfajten - billigast och mest megabyte för pengarna - IDG.se

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-06-27 07:09
Ursprungligen av Jogin:

Man kan använda Telias helt vanliga abbonemang också.

Sant, det blir 367kr i månaden istället för obegränsad data, 5000 sms i månaden samt gratis att ringa inom Telia. Det är ett mycket bra pris om du frågar mig.

Frågan är ju bara om man måste köpa telefonen till ett högre pris om man tar några av telias andra abonnemang än de som är speciella för iPhone????...

/mattis

Senast redigerat 2008-06-27 09:15
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-25 16:43

MacAddict: SurfPort Fastpris är för att surfa på telias sidor flat-rate... men Prisavtal Fastpris är den som gäller för vilken datatrafik som helst.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-25 16:47

Här finns föresten en mer komplett prislista över Telias olika abbonemang och tjänster: Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - hr hittar du tjnsten fr dig!

Bevaka tråden