Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte komma åt www.aftonbladet.se

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-06-25 10:51

Sedan i går kväll får jag upp följande när jag för söker kolla på Aftonbladet med Safari (Version 3.1.1 (5525.20))

"Safari kan inte öppna sidan.
Safari kan inte öppna sidan Aftonbladet: Sveriges nyhetsportal. Felet var: ”Åtgärden kunde inte slutföras. (kCFErrorDomainCFNetwork fel 302)” (kCFErrorDomainCFNetwork:302) Välj Rapportera buggar till Apple i Safari-menyn, notera felkoden och beskriv vad du gjorde innan du fick felmeddelandet."

Alla andra sidor går utmärkt i Safari.

Firefox fungerar med Aftonbladet utan problem på samma maskin.

Jag skulle ju kunna buggrapportera som jag blir tillsagd men det känns inte rätt.

Edit: Tog bort citationstecknen från länken. /Mod

Senast redigerat 2008-06-25 13:52
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-25 11:17
Ursprungligen av Mija:

Jag skulle ju kunna buggrapportera som jag blir tillsagd men det känns inte rätt.

Får man fråga varför det inte känns rätt?

  • Oregistrerad
  • 2008-06-25 12:24

Du kan ju alltid testa aftonlögnen istället...

/peter

Jag får också upp "Safari kan inte öppna sidan" men om du klickar på Sök nästan överst så fungerar det. Om du bokmärker den sidan så kommer du alltid rätt.

Aha, nu ser jag. Du ska använda aftonlögnen istället

  • Medlem
  • 2008-06-25 13:23

Man kommer till wwwc... Är de dns-kapade?

Jag har inga problem med safari och aftonbladet.se (förutom sega flashannonser). Däremot är det något skumt med länken i första posten i denna tråd.

Ursprungligen av Mija:

Sedan i går kväll får jag upp följande när jag för söker kolla på Aftonbladet med Safari (Version 3.1.1 (5525.20))

"Safari kan inte öppna sidan.
Safari kan inte öppna sidan Aftonbladet: Sveriges nyhetsportal. Felet var: ”Åtgärden kunde inte slutföras. (kCFErrorDomainCFNetwork fel 302)” (kCFErrorDomainCFNetwork:302) Välj Rapportera buggar till Apple i Safari-menyn, notera felkoden och beskriv vad du gjorde innan du fick felmeddelandet."

Alla andra sidor går utmärkt i Safari.

Firefox fungerar med Aftonbladet utan problem på samma maskin.

Jag skulle ju kunna buggrapportera som jag blir tillsagd men det känns inte rätt.

Edit: Tog bort citationstecknen från länken. /Mod

Har samma problem. Facebook funkade här för någon timme sen, nu kan jag inte komma in där alls. Får exakt samma felmeddelande som du. Aftonbladet funkar och alla andra sidor, förutom facebook. Har version 3.1.1 (5525.20) av Safari.

Update: Nu efter 10 minuter kan jag nå facebook igen.
Update 2: Nu efter 5 minuter till, samma problem som i början.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-25 14:30

Nu, 14:29, är det inget större problem med att komma in på tidningen. Och länken i första inlägget går utmärkt att använda. Trilskande namn-servrar?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-06-25 14:35
Ursprungligen av frazze:

Trilskande namn-servrar?

Men... då borde inte Firefox fungera heller?

Ursprungligen av Mija:

Men... då borde inte Firefox fungera heller?

Firefox funkade inte ens för mig på Facebook.

Facebook verkar ligga nere helt och hållet.

Ursprungligen av sebastiangunnarsson:

Facebook verkar ligga nere helt och hållet.

Inga av de sidor ni nämner ligger nere för mig, både Aftonbladet, Facebook fungerar klockrent. Felet måste ligga hos er ISP.

Jag har Telia. Vad har ni andra som märker av problem?

Man ska väl snarare vara glad om man inte kommer åt aftonbladet?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-25 15:31

Comhem.

Facebook har inte fungerat på någon timme.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-25 18:37

hoppas att ni gör något värdefullt på den tiden där ni slipper sitta och läsa om skit och lögner isället!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-06-25 19:33

Ja jag har Googlat och kommit fram till det helt enkelt är såhär för en del som försöker komma åt en del sidor, ibland, och om man har 10.5.3 inlagd. Buggrapporterat till Apple nu.

  • Medlem
  • 2008-06-25 20:28

Jag har 10.4.11 och hade problemet. Hade eftersom jag nu inte har det.

1
Bevaka tråden