Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Karantänfunktionen löper amok i min dator!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

PROBLEM: Varje gång jag öppnar öppnar VLC, RealPlayer, Google Earth, Skype, Transmit och alla andra program och filer som är underställda Leopards karantänfunktion dyker frågan "Är du säker på att du vill öppna det" upp. Mitt godkännande sparas liksom inte. Samma i alla användarkonton, även i nyskapat konto. Frågan jag ställer är hur i hela friden jag kommer tillrätta med detta…

BAKGRUND: I Leopard får du en kontrollfråga första gången du öppnar ett program som du har laddat ner från Internet, se bifogad dialogruta. Funktionen, det så kallade "quarantine system", har väl sina poänger, och det finns till dags dato inget reguljärt sätt att stänga av det.

Min splitter nya MacBook (10.5.3) är precis iordningställd och användarkontona är importerade från den gamla iBooken (10.4) med Flyttassistenten. Alla program är enligt god sed manuellt installerade – inte överförda med Flyttassistenten.

TESTADE ÅTGÄRDER: Jag har reparerat filrättigheter, även startat datorn från system-DVD och reparerat dem, det hjälper inte, defekten är kvar. Skulle jag verkligen inte kunna fixa det här utan att ta bort varenda etta och nolla??…

Senast redigerat 2008-06-25 07:22
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-06-25 10:41

Har du dragit VLC.app till din programmapp först?

Ja, VLC har jag lagt i centrala programmappen, liksom de andra tillämpningarna som Skype osv.

Jag har även prövat nödlösningen att aktivera funktionen Mappkommandon och koppla scriptet Unquarantine.scpt till centrala programmappen men det tycks inte ha någon effekt.

(Lift the Leopard download quarantine - The Pug Automatic)

1
Bevaka tråden