Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign försvinner - Oh why?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-29 11:14

Sedan några månader tillbaks har jag ett problem med InDesign CS3 (kanske efter uppgraderingen till 10.5?). Plötsligt försvinner InDesign-fönstrena... och jag kan inte välja programmet i dockan. Processen finns kvar, man jag kommer inte åt programmet. Enda sättet att komma tillbaks är att tvångsavsluta och starta om programmet.

Problemet uppstår spontant vad jag kan förstå. Och det kvarstår efter byte till den nyaste macken med fräsch systeminstallation.

Nån som känner igen detta???

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-01-29 11:51

Har samma problem. Dessutom så är det också som du säger helt spontant, det enda logiska som jag kan härleda det till är att det bara händer när jag dubbelklickar på en fil i findern som öppnas i ID CS3, men inte varje gång. Började efter uppgradering till 10.5.
/M

Diskussioner och en del förslag på lösningar här:
http://www.adobeforums.com/webx?128@@.3c057463

Snacka om problem! Hur enerverande som helst. Tyvärr verkar inte något av tipsen under ovanstående tråd hjälpa! Någon som varit i kontakt med Adobe eller Apple?

  • Medlem
  • 2008-01-31 15:27

Jag hade samma problem, men i 10.4. Det försvann efter en omstart, och har inte visat sig igen. Har du senaste uppdateringen? Kom häromdagen.

Hmmm. Hade det aldrig med 10.4, utan det började med 10.5. Körde Adobes senaste uppdatering här om dagen, men den hjälpte inte.

På min maskin har jag sett ett samband med Acrobat. Det verkar bara vara när jag har programmet igång som Indesign försvinner. Har kört en hel dag utan plötsliga försvinnande. Ni kan väll testa!

Exakt samma problem förekommer på Windows maskiner, så problemet verkar inte vara begränsat till en plattform utan istället till Indesign. Problemet uppstår endast när man klickar på ett Indesign dokument, inte om man öppnar det innefrån Indesign.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-10 08:50

Nix, det händer trots att jag inte startat Acrobat. Det känns som en bugg. Hoppas på en patch. Ska ringa supporten för första gången någonsin. (Spännande att se hur den funkar hos Adobe!)

Du kan väll posta deras svar?

  • Medlem
  • 2008-02-12 16:34

Har sett samma problem med 10.4.x burkar, speciellt när man ALT-klickar för att
gömma Indesign!

Jag sökta på detta men hittade inget så jag råkade starta en ny tråd
( http://www.99.se/grafisk-produktion/236997-indesign-cs3-buggar-efter-att-f-rs-kt-d-lja-det.html)

Första tecknet på att jag vet att det kommer bugga/försvinna när jag öppnar dok direkt från ikon är att när jag försöker dölja programmet genom att alt-klicka på skrivbordet så försvinner allt utom själva dokumentet. När det gjort det vet jag att nästa gång jag klickar på en ID-ikon så kommer appet döljas och en force-quit är nödvändig...

Så J-A irriterande.

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-05-29 10:32

Jag skall inte ropa hej aldeles för tidigt, men det verkar som att denna bugg är löst i 10.5.3.

EDIT: Nehej, så var inte fallet.

/M

CS3 program kraschar etc

Hej!
CS3 program kraschar med OS 10.5.3 mot Xserver 10.5.2.
Inget nytt, men är det någon som vet när Adobe/Apple
har tänkt att lösa detta? Eller är det någon annan som har ngt tips förutom att byta till program, dator och operativsystem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-25 20:35

Har exakt samma problem, men jag upplever att det sker mer sällan nu... vet dock inte vad skillnaden är mot tidigare.

Nu är det november och problemen kvarstår. InDesign, som jag jobbar i dageligen, gömmer sig ibland, kommer fram ibland. Försvinner helt ibland så att bara Tvångsavslutning återstår. Såååå irriteeeeerande. InDesign CS 3 5.0.4, Leopard 10.5.5. Icke-Intel-G5. Installerade till Leopard från Tiger för ett par dagar sen och då började problemen på den här maskinen. Tidigare inga problems. På min MacPro köpt i våras har det varit så sen start. Nån som vet nåt?

Jag har samma problem fortfarande. Sporadiskt. Sjukt irriterande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-18 11:19

Det verkar som att det är bättre i CS4...peppar, peppar! Märkligt att de inte kan lösa det i CS3 dock.

Jag vill inte byta till CS4 än. Har med nöd och näppe lyckats få kunder som jag jobbar med att byta upp sig till CS3....

1
Bevaka tråden