Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan bara skriva ut ramen på webbsida jag byggt i GoLive

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har snickrat ihop en hemsida för en kompis. Använder mig av GoLive (som Adobe påpassligt bestämt sig för att lägga ner...) Webdesign är något jag helst inte sysslar med för att jag har för dåligt tålamod med att lära mig html-taggar, felsökning mm. Nåväl. Jag föll till föga denna gång och knepade ihop något som jag inte med bästa vilja i världen är stolt över men som som fungerar för min kompis. Förutom en sak. Det går inte att skriva ut sidorna! Om man försöker skriva ut något blir det bara ramen som skrivs ut. Inget av innehållet...Vilket inte är till större glädje för någon.

Säkert är det något banalt fel jag gjort/glömt att göra för att få det att fungera. Någon som kan ge mig en hint om vad det handlar om och hur jag skall fixa det?
MVH Håkan

Vilken webbläsare använder du?

Min kompis som har beställt hemsidan använder Safari. Och nu när jag kollar på min igen ser jag att det inte finns något snabbkommando för "skriv ut": Bara "skriv ut största ram" ??? (Använde naturligtvis kringla-P när jag testade första gången. När jag la till "skriv-ut" symbolen i verktygsraden och klickade på denna funkade det däremot. Varför är det på detta vis? (Firefox fungerar också förresten, fast den skriver ut det man ser på skärmen. Safari skriver ut hela sidan.)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-24 17:36

Det låter som att du har byggt din sida med ramar (frames). Det kan vara lite lurigt när man skriver ut, vilken ram som är aktiv för tillfället och som skrivs ut.
Mitt hetaste tipps: låt bli ramar. Jag är övertygad att Golive kan hjälpa dig med att bygga mallar för en fungerande ramfri struktur för din sida.

1
Bevaka tråden